ANNEX - Melu

(2018. Material Records)

annex.jpg

Na, erről a bandáról sem hallottam soha, mondjuk ez még csak a második nagylemezük. A zenekar 2013-ban alakult Texas-ban és négy főből áll. A fura bennük csak az nekem, hogy texasi post-punk zenekart még nem hallottam eddig. A lemez 11 dalt tartalmaz, amik a nekem a nevezett stíluson belül elég nyersek és izgalmasak.

annex1.jpgA kezdő 500 Anos, egyfajta new-wave/dark-wave kombó, elég jó kis felütés, legalábbis a lemez hangulatához megadja a kezdő lökést. A következő Modern Ages egy tempós, a műfajnál szokásos basszusgitár kórus pedál dominanciával és a death-rock felé hajló gitárral operál, ahol már beszáll az énekesnő Nikole is. Elég temperamentumos, tempós éneket produkál szerintem a hangján is van némi effekt. Nem egy képzett hang, de ehhez a stílushoz tökéletes.  A harmadik Red Tide-ot viszi tovább a lendület, nagyon kellemes, egyszerű gitárokkal, néhol hisztérikus énekkel. Jó kis darab. Jön egy spanyol nyelvű dal a Mal Futuro, ez is nagyon tempós és stílusba vágó, bár közelebb áll a punkhoz, mint a sötétebb hangulatú zenékhez. Dinamikus, kvintelgetős basszussal, sikítós énekkel és egyszerű dallamú gitár vezetéssel pörög. Megint egy angol nyelvű szám jön, a New Light a zenei hangzás felállás ugyanaz, de itt viszont keményen vág a gitárhangzás. Talán a korai Christian Death, ami eszembe jutott róla. A címadó Melu első taktusairól a Southern Death Cult villant be nagyon furcsaa a gitár benne, kicsit zajos meg olyan húron piriszkálós, a basszus végig ugyanazt a témát tolja az egész szerzemény alatt. Szokatlan az is benne, hogy ez a címadó dal, de ez a legrövidebb az egész lemezen a maga 2 percével és még ének sincs benne. Folytatódik a punk felé tempózás, a Transient-el. Feszes basszus, kicsit zajos gitár a refrémnél egy dallamot játszik és marad a majdnem "hisztis" női ének. A fennmaradó négy számban sem történik semmi változás, ugyanez a recept folytatódik. Mivel nekem bejönnek ezek a zenék is nekem tetszett, zene és a női ének egyszerűsége ellenére is, ehhez a műfajhoz tökéletesen megfelelő és néha nem is kell több.  Hallgatás közben a korai Soiuxsie and the Banshees,  amár említett Southern Death Cult ugrott be. Viszont az Annex zenéje sokkal egyszerűbb, és nekem közelebb áll a punkhoz, mint a dark zenékhez, bár van benne egy jó fajta ködösség. Post-punk rajongóknak - bár, mit is jelent - nagyon tudom ajánlani, mert nem fognak csalódni. Aki elszállt éteri zenére vágyik annak nem, mert ez egy lendületes anyag, nem feltétlenül cipőbámulós.

Persze, lehet mondani, hogy semmi extra, mert tényleg vannak izgalmasabbak ebben a stílusban, -  mivel a post-punk is valaminek a folytatása vagy újra elővétele - ,  de az énekesnő és jó kis monoton basszusok nekem végig bejöttek.

Hallgatás, vásárlás itt: https://annex956.bandcamp.com/album/melu

Fbook: https://www.facebook.com/annex956/

Címkék: Lemezek