EYES - EYES

(2018. Self Released)

eyes.jpgTermészetesen nem ilyen zenét kerestem, hanem valami beborulósat. Persze ez a lemez is az, de egyáltalán nem az a fajta  beborulás, amit kerestem, de nem bánom. A dán EYES debütáló LP-jébe akadtam bele - utána belé szakadtam -,  ami  egy energia bomba, kicsit sötét és nagyon kemény.

A zenekar két dán "sötét" post-hardcore, hardcore banda a HEXIS és az LLNN házasságából született. Talán a HEXIS ismerős is lehet, ők inkább nekem a black-metal felé, míg az LLNN (2018. 05. 14-én Budapesten a Robotban játszanak.)  a post-hardcore felé húz. No, de mi lett ebből a házasságból?

Egy hét számos kislemez, ami rohadt erősre sikeredett.  Egyszerűen nincs olyan szerzemény rajta, ami ne keltene feszültséget és valami megmagyarázhatatlan energia kezd termelődni és áramlani az emberben hallgatás közben, amit nehéz visszafogni és megmagyarázni. Nincs kibúvó egyik számközben sem, mert végig azonos forrásponton zubog minden dal, kavarog a gitárok zaja, karmol az ének és az egész hangulat egy forrásban lévő sötét lé. Az alapmotívumai a számoknak nagyon erősen metál - hardcoreban gyökereznek, az ének viszont egy sokkal sötétebb néha a black-metal határait súroló valami. A zene és az ének is egyébként borotva élen egyensúlyoz, hogy a penge melyik oldalára hulljon le, a black-metal vagy a post-hardcore -  hard-core oldal felé, de valahogy nem esik le egyikre sem tisztán. Erős kilengéssekkel hol ide - hol oda billeg, de fenn marad. Mindezt mesterien teszik és ez az, ami hallgattatta velem magát, mert nem dobták át egyik oldalra sem magukat. Írhattam volna, hogy keverik a két stílust, de szerintem itt jobban áll a billegés szó, erre vagy arra az irányra. Szóval valami egész izgalmas jött ki a zenekarok frigyéből! A súlyosabb post-hc rajongóknak nagyon ajánlanám leszedni és meghallgatni, mert még ingyen is letölthető. ráadásul kb. 15 perc és azalatt mindenkinek tisztává válik, hogy szüksége van ezekre  a "szemekre" vagy mégis jobban bejönne, ha leesnének valamelyik oldalra. Szerintem nem kell!

Ahogy ők írták: "Metallic hardcore punk for sad people"

Leöltés itt: https://eyescph.bandcamp.com/album/s-t

 Fbook: https://www.facebook.com/eyesbandcph

Címkék: Lemezek