H E X - H E X

(2018. Hummus Records)

hex.jpgNéhány lemezt meghallgattam már idén, de a Svájcban működő H E X debütáló lemeze volt az első, amibe 15 másodperc belehallgatás után tudtam, hogy tetszeni fog. Volt benne egy kis elektronika, kicsit "fura" gitár hangzások, még furább ének és valami eszméletlen atmoszféra. A genfi ötösfogat, három gitár, dob, ének és elektronikus hangszerek felállással teker. Teker valami nagyon frankót az  industrial rock határán...

A lemezre négy szerzeményt rögzítettek, amely összes játékideje kicsit több, mint fél óra. Rövidnek tűnik, de amit kap a hallgató ebben az időben az azt gondolom maradandó. Olyan elektronikus industrial rock, post-rock és noise keverék, hogy ilyet én nem mostanában hallottam. Mondjuk a noise nem is igazán jellemző, de valahol mégis csak. Kellően energikus, de valahogy nem agresszív, nem nyers és nem "metálos" megszólalású, hanem egyfajta elektro-industrial, pszihedelikus rock  hangszerelés felé húzó valami. Baromi intelligens rétegeket húztak fel a számokban egymásra, ezáltal mindegyik stílus megmaradt bennük. A industrial határozott monoton zakatolása, a pszichedlikus rock, a szinti felhők miatt maradtak meg, plusz a gitárok post-rockos megszólalása még pakol is egy adagot, hogy révülés közeli állapotba kerüljünk. Persze, nekem még akkor is, ha nem teljesen jó párhuzam, a korai The Young Gods ugrott be. Ráadásul iszonyatos sokat dolgozhattak a felvételeken, mert eszméletlenül jól szól az egész. A fura már elsőre az volt, hogy kis hangerőn hallgatva is más élmény ad, mint amikor rendesen feltekertem azt. Halkan kellemes háttér zene, totál hangerőn meg egy fal repesztő elektronikus massza. A gitárok nagyon jól vannak effektezve minden számban, a dob és a gitárhangzások megfelelően hidegek, félelmetesen jó atmoszférája van az összes számnak. Sokszor nem tudtam eldönteni, hogy dobgép vagy dob (Persze, dob.), gitárok vagy szintik szólnak az ének hová fog szárnyalni, a kiállások ugyanabba a zakatolásba fognak-e visszatérni vagy valami más hang leszedi-e a fejem. Érdekes az is, hogy mégsem nyomasztó, és öncélú zajokkal tűzdelték tele, de a kellő hűvösség azért végig benne van. Jó lemez!

Letöltés itt: https://h-e-x.bandcamp.com/

Fbook: https://www.facebook.com/hxmsc/

 

Címkék: Lemezek