Dark Water Memories – The Eyes of The Night Are Open Wide

(Szerzői, 2014.)

dwm.jpgA 2014-es év utolsó napjára egy igazi meglepetés megjelenés volt. Legalábbis számomra. Utoljára a 2005-ben megjelent Quiet Like The Moon dupla cd-t vettem meg a Dark Water Memories-tól, azt hiszem a Last Exit lemezboltban. Elég sokat hallgattam abban az időben, főleg a második lemezt. Utána volt valamilyen megjelenés még, ha jól emlékszem, de az valahogy nem ért el hozzám. Az elmúlt időszakban nem nagyon hallottam a projektről; Illetve hogy Matolcsy Kálmán új felvételeket tett volna közzé ezen a néven. Így, december 31-én meglepett a Facebook bejegyzése az új felvételek megosztásáról. Gyorsan le is szedtem a három szerzeményt tartalmazó új Dark Water Memories lemezt a megadott linkről és meg is hallgattam.

Az első a 27 perces O Night című darab a cím ismételgetésével kezdődik, különböző effektekkel változtatva, majd átkúszik egy sejtelmes ambient-be, igazán a szerzemény harmadik harmada hozza az igazi mélységet a harangokkal, a csengőkkel és a beszéd foszlányokkal, igazi újbóli bemerítkezés volt számomra DWM világba. A következő átvezető tétel az Open a maga rövid két és fél percével és elektronikus zajaival, zörejeivel a két hosszabb darab elkülönülését szolgálja. Nem véletlenül, ugyanis a harmadik Thine Eyes Wide egy nagyon mély dark ambient szerzemény. Harminc perc olyan hangokkal és beszédhangmintákkal, hogy akár a jeges űrből is jöhetnének. Elég rendesen átjárt, utaztatott, hogy a végén a valóságba való „visszajövetelhez” a megerősítés ismét a lemez címének folyamatos ismétlése legyen, mint az első darabban, majd egy perc csend után, mint egy film lezárásánál felhangozzon valami… Valami, ami egy zene foszlány, nem tudom honnan van, de pontot rak a lemez végére.

Nem könnyű a Dark Water Memories egy órája, de engem kikapcsolt, egyszerűségével, mélységével megfogott. Persze nem feltétlenül az év utolsó napján kell egy ilyen mélységű lemezt meghallgatni, de erre a fagyos, napos korai délutánra is tökéletes találkozás volt. Azt hiszem, ezután az idén már nem hallgatok új lemezt! Nem is hallgattam 2014-ben már mást, de a The Eyes of The Night Are Open Wide 2015-ben is becsúszott már párszor a lejátszóba!

Letöltés innen: http://pushyanetlabel.blogspot.hu/2014/12/pnl019.html