Swans – White Light From The Mouth Infinity - Love Of Life – Delux Edition 3 CD

(2015. Young God Records)

swhite.jpg

Szerintem nem sok mindenkinek kell bemutatni a több, mint 30 éve, Michael Gira vezetésével működő Swans-t. A zenekarnak több korszaka volt, az utolsó szerintem pont most zajlik, ami nagyon erős, de más is, mint az ezen a kiadványon lévő albumok. Az újra megjelent két album az 1991-es White Light From The Mouth Infinity és az 1992-es Love Of Life, amelyek digitálisan fel lettek javítva, így még az eredeti verziónál is dinamikusabban szólnak, de tartalmilag nem változtak. Én elfogult vagyok ezekkel a lemezekkel, mert eredetiben sohasem voltak meg nekem, de kazettán széthallgattam őket. Ezért ugrottam rá egyből az új megjelenésre, főleg, hogy szerintem (de ezzel persze nem kell egyetérteni) a Swans 1987 és 1996 közötti időszakát tartom a legerősebbnek. Nem csak amiatt, hogy Jarboe új életet adott a zenekarnak, hanem a hangzás is egyedi lett, amiből a ma működő zenekarban is sok minden megmaradt. A két nagylemez tehát továbbra is a tökéletest súrolja nálam hangulatban, hangzásban és szinte mindenben. A lemezek borítóját is szeretem, így együtt meg nagyon jó kézbe venni. Szóval, már azért megérte és postával együtt sem verte a tízezer magyar forintot az ára, a bakelit verzió kicsit marós volt a maga 60 dolláros plusz postaköltséges (körülbelül 23000 Ft) árával. Az is igaz viszont, hogy az LP verzió még szebb kivitel.

slove.jpg

Ami igazán izgalmas, az a delux kiadás harmadik lemeze. A fenti két lemez körüli World Of Skin néven készített dalok és az Omniscience lemezről lettek felvételek rárakva. Eleve az Omniscience-es  Mother’s Milk-kel indul a lemez, amit már akkor azon is a lemezen is nagyon kedveltem. Ezt követi az 1989-es Saves singleről kimásolt, No Cruel Angel, amit a Live Of Life kislemezről vett Picture Of Maryanne követ. Ezután leginkább a World Of Skin néven készített projectről kimásolt dalok sorakoznak: Dream Dream, Please Rememeber Me, Blood On Your Hands. A lezáró dalként a Burning World lemez egyik kislemeze az A Young Girl Needs szöveg nélküli verziója zárja a harmadik bónusz lemezt. Nagyon szépen eltalált válogatás, még ha annyi szépség hiba van is benne, hogy az 1997-ben megjelent Children of God/World Of Skin CD verzión is megtalálhatók ezek a Wold Of Skin felvételek, bár azon nagyobb az ebből a projectből származó dalok száma.

swans1.jpg

Összefoglalva: nekem megérte ez a lemez az árát és igazán örülök, hogy ennek a két albumnak a dedikált, eredeti újra kiadott verziójának a tulajdonosa lehetek.

https://younggodrecords.com/

https://www.facebook.com/SwansOfficial/

 

Címkék: Lemezek