SDH - Tell Them EP + jön az első nagylemez

(2018. Avant! Records)

sdh.jpgEz egy fura poszt lesz, mert kevés ilyen zenét hallgatok. Egész konkrétan synth-wave, és tök véletlenül találtam rájuk. Ez a beharangozó kislemez, és a május 28-án megjelenő első teljes nagylemezük előfutára. A rövidítés a Semiotics Department Of Heteronyms rövidítése, amit rábízok mindenkire, hogy értelmezze. Van nekem is egy teóriám, de izgalmasabb agyalni rajta. A duót, Andrea P. Lattore - ének, és Sergi Algiz - programok, billentyűs - magyarul szintis alkotja.

Amennyiben a nevek ismerősek, az nem véletlen. A spanyol Wind Atlas-ban játszottak - játszanak -  korábban is együtt, ami az egyik legjobb spanyol pszihedelikus, post-punk banda, amit hallottam, legalábbis nekem nagyon bejön. (Egyébként egész véletlenül a Cult Of Youth-al együtt eljátszott Current 93 Lucifer Over London című dalának közös feldolgozás videójából figyeltem fel rájuk. Szóval, azt is  ajánlom.)

Visszatérve az SDH-ra. Ez a project elég más az anyazenekarhoz képest. Totálisan elektronikus hangszerekre épül és Andrea P. énekére. Nekem az SDH-ban sokszor valahogy sokkal erősebb az ének, mint a Wind Atlas-ban. Szó szerint erősebb, mert utóbbiban főleg inkább éteri és elszálló. Ezen a lemezen meg mélyebb és karcosabb, persze kicsit azért szállós is. A szinti zenékből nekem a három számban minden benne van, amit kedveltem mindig is. Egy kis EBM, nagyon sok korai Depeche Mode-os és korai New Order-es analóg szinti hangzás, és egy kis fura ködös hangulat. Szerintem mind a három szám élvezetes, mert ugyan könnyű hallgatni, de van egyfajta olyan mélysége, amibe érdemes kicsit elmerülni. A szövegek, ahogy néztem elég borúsak, de tetszenek. Még az én basic angolommal is megfejtettem őket, és meg is fogtak. Szóval nagyon várom a nagylemezt, mert jónak ígérkezik! Addig is ezt a három számot érdemes meghallgatni.

Hallgatás itt: https://semioticsdepartmentofheteronyms.bandcamp.com/album/tell-them

Rendelés itt: http://avantrecs.bigcartel.com/product/sdh-semiotics-department-of-heteronyms-lp

 

Címkék: Lemezek