SECRETISMO - Konets

(2019. Tres Incendios Temporales)

secrim.jpgA Tres Icendios Temporalis egy kolumbiai kiadó, ami főleg dark, szintipop, cold-wave kiadványokat jelentet meg. Ezzel nagyjából el is árultam, hogy mire lehet számítani a SECRETISMO anyagán.

A kolumbiai, Bogotában működő zenekar, tulajdonképpen nem is zenekar, hanem egy Niebla Páramo nevű kolumbiai hölgy projectje. A Konets a harmadik EP-je, ami megjelent. A 12 perces anyag nagyon egységes, hozza a cold-wave és a dark hangulatot is frankón. Egyébként nagyon egyszerűen, de hatásosan programozott elektronikus hangszerek adják az alapot és a dallamokat is.  A '80-as éveket idéző analóg dobhangokra és a szinti dallamokra,  hátterekre, meg nagyon kevés gitárra épül a zene hangulata és minimalitása. Niebla éneke nagyon melankólikus és szomorú végig, de nekem tetszik a hangszíne és az ének hangja is. Legtöbbször  szinte szaval, viszont amikor énekelni kezdett, az érintett meg legjobban. Azután meg végképp megérintett, hogy "guglitranszlét barátommal" a szövegeket megpróbáltam kihámozni. Sötét, szomorú és megérintő. Ilyen szöveg részekkel, hogy: 

"Tudni akarom ki vagyok, Tudni akarom, ki voltam,

Amikor minden szürke és végül elválaszt tőlem."

Ezen az EP-n mindegyik szám tetszett. Sokadik alkalommal hallgatom és vidámabb nem lettem tőle, de még is ad valami nosztalgikus melegséget a komorsága ellenére. Nézzétek meg a klippet, jó kis szám szerintem ez is!

Meghallgatás: https://tres-incendios-temporales.bandcamp.com/album/konets

 Fbook: https://www.facebook.com/secretismodarkwave/




                                    
Címkék: Lemezek