ANGEL-MAKER - A-M iii

(2020. Self Released)

a-m.jpgMióta újra elkezdtem olvasni Kömlődi Ferenc és Pánczél Gábor: A mennyek kapui (az elektronikus zene évtizede) című könyvét, azóta egyre több régi és új elektrocuccot hallgatok. A '80-as évekből szerettem az Electronic-Body Music-ot, majd amikor a '90-es évek első felében megérkeztek az elektronikus zene új irányvonalai, azt egyfajta zenei forradalomként éltem meg. Akkor lett kedvencem a The ORB, az ORBITAL, az azóta kicsit elfeledett ULTRAMARINE, no meg ennek köszönhetően, de leginkább Gyula haveromnak megismertem egy - két analóg dob - basszus cuccot fizikai valóságban. Imádtam a hangjaikat még ha végtelenül egyszerűek is voltak, de a egy - egy "beletekert" hangba szépen sikerült beleragadnom. A lényeg! Keresgéltem új elektronikus zenei formációkat és így akadtam az indianapolisi ANGEL-MAKER-re. ( A gond annyi, hogy sajnos ezen a néven is fut más stílusokban néhány zenekar.)

amaker.jpg

A csapat három tagú és 2018-ban alakultak. Egy split lemezen, egy demón és ezen kívül nincsen több felvételük. Ez az alig 15 perces anyag, egy élő felvételekből összeválogatott négy számos kiadvány. Ők DIY dark-post-punk-nak definiálják magukat, ami a korábbi felvételek esetében, kicsit "visítva", de talán megáll. Inkább elektronikus - post -punk - wave valami. Ezen a lemez meg nem igazán ezek. Nekem inkább egy utazás az EBM '80-as évek végi átmenete és a trance/electro között. Tele analóg elektronikus hangszerek hangjával, a megszólalás '80-as évek vége és '90-es eleje, és eléggé bele lehet szakadni. Láttam magam előtt, a TB-808-as, meg az analóg bassline-okon futó ledjeit, ahogy a basszusok, meg a dob patternek menetelnek. Ettől függetlenül, vannak benne nagyon modern dobhangok is. Nem ragozom tovább, EBM, elektro, tánczene, kicsit sötét, de szerintem rendben van. Nem tudom továbbra se, hogy miért dark-punknak jelölték magukat, mert szerintem a zenéjük nem az. Viszont jól hallgatható, bár kicsit rövidke!

Letöltés itt: https://angel-maker.bandcamp.com/album/a-m-iii

Fbook: itt: https://www.facebook.com/angelmakerindianapolis/

 

Címkék: Lemezek