KING DUDE - Full Virgo Moon

(2020. VAN Records)

king_dude.jpgAz egyik régi barátom küldte át az új KING DUDE lemezt, amiről fogalmam sem volt, hogy megjelent. A seattle-i TJ Cowgill zenész, énekes nyolcadik albuma a Full Virgo Moon. Aki ismeri a zenéjét nagyjából tudja, hogy mire számíthat tőle. A KING DUDE egy szóló projectként indult, de az évek alatt változó felállású zenekarrá nőtt. Az új, 20220-as album kilenc dalt tartalmaz.

Elég vészjósló már a borító is, és a zene sem könnyű, meg még  mellé kissé sötét is a szövegekkel egyetemben. A borító alapján, a zenében valami teljesen másra számítottam. Bevallom, nekem a borító nem igazán tetszik, de a zenei tartalom igen.

A lemez elég egységes hangvételű, akusztikus és néhol elektromos gitárokra írta dalok sorakoznak rajta. Nagyon sok dal "hátterében" sötét hangképek, zajok és effektek szólalnak meg. Egyébként vannak kisegítő vokalisták, de nem tudom eldönteni, hogy ez ismét egy egyedül készített személyes anyag vagy zenekari. Én inkább az előzőre szavaznék! A napokban gondolkodtam azon is, hogy a klasszikus neofolk (Fire+Ice, Death In June stb.) hagyományaira épülő új lemezt milyen régen hallottam. Erre itt van Cowgill új albuma, ami teljesen megidézi a műfaj alapvető elemeit és megszólalását. Egyébként nem könnyű anyag, mert nagyon szomorú és sötét szinte végig. Teljesen befelé fordulós darabok, elég csak a szám címeket elolvasni hozzá. Bemásolom a szövegek linkjét is a poszt végére, mert nagyon sok misztikus, komor utalás van bennük. Érdemes ezekbe a szövegekbe belepillantani, akit ez megérint. Nem tudom, hogy a mai helyzetben mennyire jó ilyet hallgatni! Feldobódni nem tudtam tőle azért, de talán ha nem ez a helyzet lenne a világban, akkor jobban sikerült volna "megfognom". Ugyanakkor a végig hallgatás alatt teljesen beleszakadtam, mert jó dalok, jó atmoszférával. A mélységük és szomorúságuk ellenére. Azt hiszem, ha vége járványhelyzetnek újra elő fogom kapni. 

Aki ismeri KING DUDE dolgait, az nem fog csalódni, sőt azok sem akiket a mai helyzet nem nyomaszt semennyire, mert az egy jó album. Neofolk rajongóknak meg külön ajánlom, mert befog jönni nekik. Én meg remélhetőleg hamarosan újra előveszem és nem csak beborulni sikerül tőle!

 Meghallgatás itt: https://kingdude.bandcamp.com/album/full-virgo-moon

Fbook:  https://www.facebook.com/kingdudemusic

Szövegek: https://genius.com/albums/King-dude/Full-virgo-moon

Címkék: Lemezek