BLEAKNESS - A World To Rebuild EP

(2020. Sabotage/Destructor Records)

bleaknessuj.jpg

Akik szokták figyelni a posztjaimat, azoknak a francia BLEAKNESS neve ismerős lehet. Mégpedig azért, mert tavasszal az első COVID-19 hullám idején írtam a 2019 decemberében megjelent nagylemezükről  egy ismertetőt. Gondolom nem kell mondjam, hogy nem véletlenül írtam. Kicsit akkor még reménykedtem benne, hogy a FOTOCRIME-al együtt láthatom őket májusban élőben. Sajnos nem jött össze, de alig várom, hogy legyen pótlás. Mégpedig azért, mert az előző Funcionally Extinct című lemez megfordult párszor a lejátszómban. Néhány héttel ezelőtt, pedig kijött az új EP.

A lemezen hat szám van, amiből négy új. A fennmaradó kettő az előző nagylemez első két nyitó dala, kicsit átdolgozva. Szerencsére, az új számok közzé vannak ezek a remixelt korábbi számok betűzdelve. Amiatt szerencse, hogy baromi jól eltalálták a helyüket, mert az új szerzemények eleve lekötnek, a régieknél meg bevillan, hogy ez ismerős. Érdekes, de például az egyik korábbi dal a  The Closing Door, ebben a verzióban nekem sokkal jobban át jön. Az első hallgatásnál volt is olyan érzésem, hogy ezt hallottam már, utána néztem csak meg hogy ez egy másik verziója. De egyébként egyáltalán nem zavaró, sőt! A lyon-i srácok ott folytatták, ahol az előző lemezt lezárták. Pontosabban gyanítom, hogy a próbálás, szám készítés folyamatos maradt a járvány ellenére. A stílusban meg megmaradt  ez a post-punk, punk lenyomat. Néha keverve, néha külön - külön. Ez a 23 perc egyébként nagyon együtt van, nekem pont elég is volt arra, hogy élvezzem végig és ne kalandozzak el közben. Mondjuk igazán vegytiszta punk számnak az ötödik Discarded Tales-t tartom a lemezről, a többi meg tényleg egyfajta keverék. Leginkább az ének, ami nekem a punkot hozza, a gitárok, meg a dark-wave,  post-punk ízt. Nagyon jól vannak vezetve a számok, mert nem  befordítóak, de mégis van bennük egyfajta ködösség, de attól energikusak maradnak. Nagyon is azok, mert egy pillanatra sem hagyják lankadni a figyelmet, mert lefelé nézős, nagyon komor dal nincs is a lemezen. Szinte lehet mondani, hogy a BLEAKNESS-el kezdtem az évet és szinte velük is zárom. Azt hiszem nem véletlenül!

Úgy nagyon post-punk, hogy inkább punk, de mégis csak annyira punk, hogy post-punk is maradjon. Értitek!

Ez az a lemez, amit fogok venni, ha lesz még! Csak az a fránya posta költség majdnem több, mint a lemez ára!

De tudjátok mit? Itt az alig három hete kijött klipjük. Döntsétek el, hogy igazan van-e abban, hogy ez egy remek francia post-punk/punk banda!

 Bandcamp: https://bleaknesspunk.bandcamp.com/album/a-world-to-rebuild

Fbook: https://www.facebook.com/Bleaknesspunk/

 

Címkék: Lemezek