MOUTHBREATHE(R) - Eat God, See Acid

(2021. Self Released)

mouthsbr.jpg

Ezt az ausztrál bandát, egy teljesen más dolog miatt küldték át nekem, nem feltétlenül azért, hogy hallgassam is meg. Meghallgattam! Azt hiszem, igen jól tettem. A négytagú MOUTHBREATHE(R)-ről olyan sok mindent nem tudtam meg, de azt igen, hogy elég friss csapat lehet, mert tavaly kezdték el "kiszórni" az első számaikat. Az Eat God, See Acid az első teljes lemez anyaguk, ami a stílusukat tekintve jól megfogható. Ráadásul annyira állat lett, hogy simán azt mondtam volna, hogy ez a sokadik lemezük. Ja! Milyen stílus? Mindjárt leírom.

Igen rendesen odapakolt kilenc szám, amiből egy sincs, ami unalomba fulladna. Leginkább egy stabilan haladó esztergakésre hasonlít, ami szépen lassan, de biztosan vágja a vonalakat az anyagba amihez hozzáér. Nagyjából így vésődik a hallgatóba is a zenéjük. Ettől lehet megijedt valaki, de ez nem arra értendő, hogy egy befogadhatatlan vad állat, őrületet kellene hallgatni. Erős, feszes, energikus, de minden a helyén van. Az alap nekem totál noise-rock, de gitárszólók, meg néha az ének szintjén is egyensúlyoz a noise-rock, a punk-rock, meg a nekem megfoghatatlan rock zene határain. Bár, inkább maradjunk a noise-rock cimkénél, ha muszáj. Persze vannak számomra náluk is kiemelhető trackek, egyikben a basszus vastag dörmögése tetszik, a másikban az ének, a harmadikban a dob - basszus alap, meg a becsúszó gitárszóló. Nincs kedvem egyenként írni a számokról, mert nekem az egész tetszik. Minden a megfelelő arányban szól, úgy ahogyan ezt ebben a stílusban kell. Jól megfognak hangulatokat, energiákat, de nem úgy hogy letérnének a kijelölt útról. Ez is egy olyan album, amit szívesen megvennék fizikai formátumban. Ajánlatos megpróbálni, az energia bombákat, a jó megszólalást, meg a fasza noise-rock alapú rock zenéket szeretőknek. Menni fog! Ja, hogy mik lehettek rájuk hatással? Talán a Mclusky, Drive Like Jehu, Unwound, Whores, The Jesus Lizard, bár ettől ez még marad a kiváló MOUTHBREATHE(R) Sydney-ből!

Meghallgatás itt: https://mouthbreather9.bandcamp.com/album/eat-god-see-acid

Fbook: https://www.facebook.com/Mouthbreather99

Címkék: Lemezek