BLEIB MODERN - Afraid To Leave

(2021. Icy Cold Records)

bm2021.jpgVan néhány olyan zenekar, amit úgy ismertem meg, hogy elmentem egy koncertjére, pedig egy számot sem hallottam tőlük korábban. Ebbe a kategóriába tartozik nálam a német BLEIB MODERN is. Egy gyerekkori barátom írt rám anno, hogy nem mennék-e el megnézni és írnék-e róla. Mondtam, hogy oké, de ha nem tetszik akkor nem fogok írni róluk. Megegyeztünk, elmentem, írtam róla, mert nagyon bejött. Az utolsó nagylemezük 2017-ben jelent meg, Szóval eltelt néhány év új anyag nélkül. Amikor kijött az előrendelésről az infó, gyorsan meg is rendeltem. Valahogy jó előérzeteim lettek a hír kapcsán. Annyit írok már most, hogy bejött. Akkor lehet azt gondolod, hogy nem is kéne tovább olvasni. Azért mégis kicsit olvass is a kedvemért, meg nézz videót…

A német ötös új lemeze 10 dalt tartalmaz és nem lőttem az előrendeléssel mellé. Tudom, hogy neccesen hangzik, de szerintem a COVID-19 miatti leállás jót tett a csapatnak. Mégpedig azért, mert egy nagyon jó, végig élvezhető anyagot raktak össze. A felvételek, egyébként tavaly október és december között készültek. Ugyan hozzák ugyanazt a post-punk-os vonalat, mint eddig, de nekem sokkal letisztultabbnak, kiérleltebbnek tűnik, mint az előző Antogonism. Annyira nem is „fagyosak” a számok, meg sokkal dal jellegűbbek. Egy kicsit a post-punk-nál leragadnék. Mégpedig azért, mert post-punk ma minden, amire voltak korábban sokkal jobban belőhető címkék. jelenleg a  tök egyszerű punk is az, meg az egyéb wave-es dolgok is.
bmodernband.jpg

Szóval, én most ezt a lemezt becímkézném egy nagyon jó dark-wave, new-wave közötti anyagnak. A new - wave pusztán azért, mert nem annyira karcos és hideg minden dal, mint  a sötétebb cuccaik. Meg azért ezen is többnyire vannak merengős, de mégsem teljesen lehúzós dalok, mint például a Your Skin vagy az azt követő Sleep. Mindkettőben kicsit a hátrahúzódva, azért be - be vágó hideg, csilingelő, néhol karcoló gitárokkal megmarad a dark-wave vonulat. Egyébként szerintem mindkettő marha jó darab. A Your Skins a szintijével, a Sleep, a cammogó basszusával, a fegyelmezett gitárjaival, és ahol kell ott erősödnek ezek a hangszerek. Szinte minden számban találtam egyébként valamit, amibe bele tudtam szakadni.

Igazából ragozhatnám még sokáig, de szerintem az Afraid To Leave minden száma rendben van. Még pedig azért, mert baromi jól szól, a hangulat olyan pont nekem való ködös, dark – wave, post- punk  keverés, de nem esnek ki a két sorolt stílus kereteiből.  A gitárosok meg nagyon megtanulták az elmúlt években ennek a műfajnak a hatásait, hatásvadászatait. Mindenképpen hallgassa meg az, aki szereti ezt a vonalat. Nem hiszem, hogy csalódni fog. Én meg várom, hogy megérkezzen a fizikai formátum és megpörgethessem.

Elsőre a kedvenc dalok: Glow, Sleep, Soaked, Walls

Bandcamp: https://bleibmodern.bandcamp.com/album/afraid-to-leave-lp

Fbook: https://www.facebook.com/bleibmodern

Címkék: Lemezek