RAIN TO RUST (feat. N.L.P) - Dead Violets Night - single

2021. (Self Released)

rain2.jpg

 Még mielőtt gyorsan tovább kattintana bárki, ez a poszt nem csak erről az egy számról fog szólni. A RAIN TO RUST egy török post-punk, dark-wave csapat.  Magamtól nem hiszem, hogy rá találtam volna sajnos, de a kaptam egy megkereső levelet szerencsére Tőlük. Pontosabban Tőle, mert ez a név egy embert, Mert Yildiz "világait" takarja. Milyen jól tette, hogy megkeresett, mert emiatt meghallgattam a korábbi lemezeit is. Nálam telitalálat, de hát ha nem így lenne, nem is csapkodnám a billentyűket olyan bőszen most. Kezdjük a friss dallal!

 

Az egyetlen három és félperces szám, egy másik török projekttel az N.L.P-vel közösen készült. Nagyon jó kis synth-wave, dark-wave keverék szám, ami után csodálkoznék, ha nem lenne senkiben hiányérzet, hogy még... Az N.L.P is egy egy személyes agymenés, ami Matt Lifton-t takarja. Nem tudom, hogy a szám melyik része kinek a munkája, de az egyik énekhang teljes bizonyossággal az utóbbi úré. Mert énekhangja nekem eszembe juttatta a '80-as éveket nagyon, meg valamiért a nagy kedvenc, mai Fotorcrime-ot is. Egyébként mindkét Úr hangja nagyon passzol ehhez a zenei világhoz, és nekem be is jön a hangszíne mindkettőjüknek. Nagyon jól építkező szám, mert egyszerűen egy másodpercere sem hagyott hidegen. Igazán ködös, de mégis a van benne egyfajta sötét báj. Pedig az első szintetizátor kezdésnél nem gondoltam, hogy nem a szinits cucc marad meg bennem a végére, hanem egy igazán jó dark-wave dal. Csak tényleg sajnálom, hogy nincs több. Az az igazság, hogy a török post-punk - dark színtér tud valamit, mert az elmúlt időben nem volt olyan cucc tőlük, ami "onnan jött" és nem találtam bennük valami pluszt. Hallgassátok meg, ezt az egy számot. Aztán folytassátok az olvasást!

 

rust1.jpgFolytatom az írást, mert a RAIN TO RUST előző lemezit is meghallgattam és "kénytelen" vagyok róla írni, mert ha ez a 2021-es dal tetszett, akkor ezeket is baromi nagy hiba lenne kihagyni. A 2019-es Flower Of Doubt napok óta pörög a lejátszómban. Egyszerűen megunhatatlan, mert eszelősen jó, szellős, de szépséggel és mélységgel átitatott album. Ráadásul van rajta nyolc szám, így semmilyen hiányérzetem nem volt utána. Sokkal inkább gitár és ének centrikus, mint az új szám. Nem mintha az új dal nem lenne jó, de erről sem mondja meg a  büdös életben  senki, hogy Törökországból jött. Simán ott lehetne az élmezőnyben, ha többen ismernék. Egyébként meg jól emészthető is, szóval nem csak a kőkemény dark-wave, post-punk rajongóknak jöhet be. Olyan számokkal, mint a Flower of Doubt, a Time and Time Again, amiben a női vokál eszméletlen jó hangulatot ad, a basszusgitár játéka feszes, minth mondjuka The Cure Fascination Street-jében, meg a pici zongora dallam is megborzongatott. A Burn To Light-ban a basszus, a gitár is nagyon rendben van.a közepén a misztikus fura hangokkal...  A Farwell With Regret-ben hallható gitározást tanítani kéne, ahogy szól, meg ahogyan a helyén van. Egyébként minden számról írhatnék valami jót, mert lenne mit. Lemerem írni! Ezen a nagylemezen nincs rossz szerzemény Kár, hogy nem ismertem hamarabb. Szóval darkerek és nem darkereknek, egyszerűen csak gitárosabb és borongósabb zenét szeretőknek  is nagyon ajánlom török Barátaink lemezeit! Hálás vagyok, hogy megtaláltak és így én is rájuk találtam!

Bandcamp: https://raintorust.bandcamp.com/album/dead-violets-night-single

https://raintorust.bandcamp.com/album/flowers-of-doubt

Fbook: https://www.facebook.com/raintorust

Címkék: Lemezek