MOMS NEW HOBBY - Seawitch EP

(2021. Forbidden Palace Records)

moms.jpgNagyon kedvelem a Forbidden Palace Records kiadó megjelenéseit, mert sohasem lehet tudni, hogy stílusban milyen anyagra lehet tőlük majd számítani. Olyan kiadvánnyal kevésszer találkoztam még, ami  valamilyen ponton ne lett volna érdekes számomra. Az október elején kirakott MOMS NEW HOBBY Seawitch EP-je is egy ilyen érdekesség. Sok mindent nem találtam róla, de azért néhány apró megfejtést hozzá igen. Nagyon érdekes anyag lett, pedig semmi kényelmetlen, nehezen hallgatható rész nincs a hat számos EP-n. (Ezt csak azért írom, mert már többször mondták nekem olvasók, hogy amikről írtam nehéz vagy "befordítós".)

Amennyiben jól gondolom, a név Kai Bailey zenészt takarja, aki egy igen különleges, utaztatós, kicsivel 20 perc alatti játékidővel megáldott lemezt rakott össze. A szerzemények váza teljesen elektronikus, ami alá nagyon érdekes hangulatú gitártémák vannak feljátszva. Nincsenek túl effektezve, de mégis érdekesek.   Az első szám egy fajta intro is lehetne, ami felvezeti a második Cold Cold Wind-et, amibe igazából beleszerettem. Szállós alapok, a gitár nagyon játékos, de nem uralja le a számot mégis hangsúlyos. Ami a különleges nagyon az az ének, mert valami vocoderszerű effekt van rajta. eldönthetetlen, hogy férfi vagy női ének hang jön. A közepén van egy zongora dallam, mai visszavezeti a újra a következő verzét. Nagyon belesikerült csúsznom az egész dalba. 

A harmadik Thrown From the Heartcliff is hasonló hangulat, bár itt kicsit karcosabb a zene. Néha olyan volt, mintha valami kicsit stoner hangzás áthallás lenne az elektronikában. De lehet ezek csak az én érzéseim. Enneka a dalnak más a karaktere, de mégis marad benne egy kis érzékenység. A negyedik Sound of Night-ban már viszonylag egyértelműbb a férfi ének nekem, meg ismét csak visszatér a nagyon játékos, de nem túl bonyolított gitár. Pont annyi van benne, amennyi nem veri szét a dal atmoszféráját. Jó darab ez is!

Az ötös Slipstream, nálam teljesen a gitártémák, meg az effektezés miatt csúszott jött be. Szinte "ujjgyakorlatnak" tűnt az alkotótól. Sajnáltam, hogy nincs még egy kicsit boncolgatva, húzva rajta kicsit, mert nagyon tetszett a könnyedsége. A záró, címadó Seawitch-ben először azt hittem, hogy a gitár fog tetszeni, aztán a második hallgatásnál már az elektronikus alapokra fókuszáltam. Itt is azt bántam, hogy nem engedett a szerző több időt némelyik résznek, mert jól bele  lehet szakadni.

Nagyon érdekes, könnyed, de egyben utaztató EP lett. A hallgatás után találtam rá, hogy van a MOMS NEW HOBBY-nak teljes lemez is, szóval arra is ráfordulok majd. Azután, ha ezt meguntam, mert valahogy most megtalált ez a 20 perc.

Letöltés itt: https://forbiddenplacerecords.bandcamp.com/album/moms-new-hobby-seawitch-ep

MNH instagram: https://www.instagram.com/moms.new.hobby/

Kiadó fbook: https://www.facebook.com/forbiddenplacerecords

Címkék: Lemezek