Funerål Pyre - Seismic Noise

(2021. Self Released)

funeral.jpgNem tudom hányan ismeritek ezt a félig magyar, félig Államokbeli elektronikus duót. Én sem ismertem az elmúlt hetekig, amíg nem olvastam a zenevadaszat.blog.hu interjúját velük. Egyből érdekelni kezdett, mert volt benne egy varázsszó: Plasma Pool. Persze ez nem az a csapat, de az egyik alkotónak igen sok köze van a formációhoz. Ami meg nekem elég jó ajánló levél, mert igen csak szerettem, meg hatással is voltak rám a dolgaik. Egyszóval volt mire alapozni!

 A duó tagjai Zilahy István és Raye Albate, az előbbi úr köthető a már említett Plasma Pool-hoz. Valaki nem ismerné akkor érdemes utána nézni, mert  az egyik legsúlyosabb és legeredetibb elektronikus zenei formáció volt a '80-as évek végén, '90-es évek elején. Egyébként a Funeral Pyre-ról "első kézből" információkat a fent említett interjúból szerezhettek. Emiatt nem is szeretnék kivonatolni belőle semmit, mintha piszok okos lennék és nagyon ismerném is Őket. Egyébként néhány napja hívta fel  erre a lemezre a figyelmem, a fenti interjú készítője.

A tavaly ősszel jelent meg ez a négy számos anyag. Elektronikus zene a javából, de elég sok olyan sallang ki van takarítva belőle, ami a hagyományos popularitás felé vinné a hangzásukat. Alig 20 perc és nagyon bírtam volna még hallgatni. Hangzásilag nagyon izgalmas, plusz tele van olyan elektronikus hangokkal, amit az első hallgatásra tuti nem veszel észre. Ami nagyon érdekes, hogy nem kapja el a hév a srácokat, hogy valami "pumpálós", szokványos szám is legyen. Valahogy az egész folyik végig, de azért van alapja az egésznek, meg lüktetése. Kicsit, mint a kohóból kifolyó nyers vas. Masszív, odaszögez, sűrű, van rezgése, erős színei és jó tempóban "folyik az öntőformába". Nálam az öntőforma a fülem volt, maga a forma meg a fejemben ami összeállt belőlük. Sok analóg szinti hangot véltem benne felfedezni és rohadt jól szól, mégsem steril az egész. Nem EBM de talán picit, nem acid de picit talán, nem elektro-indusztriál, de azért arra is húz picit. Azt is írhattam volna mindegyik előzőre, hogy picit nagyon! De nem ragozom! Szóval marha izgalmas az egész! Nem tudok kedvenc számot írni, mert mindegyik más miatt jött be, "folyt be" a fülembe és kötött meg  a fejemben. Jó sokszor sikerült emiatt meghallgatnom.  

A tavalyi évben két anyagot is megjelentettek, szóval azokat is megfogom hallgatni!

Bandcamp: https://funeralpyre.bandcamp.com/album/seismic-noise

Fbook: https://www.facebook.com/FuneralPyreOfficial

Címkék: Lemezek