TOURDEFORCE - Six in the Key Of Death

(2022.HauRuck! SPQR))

tour.jpgAz olasz TOURDEFORCE-t Christian Ryder (producer, szerző) és  Ivory Priss (ének) duója alkotja ezen a lemezen, Akik egyébként nem ma kezdték az elektronikus zenével való foglalatosságot. Abból is inkább a synth-wave és az electro-pop közzé lőhető be, amit csinálnak. Egész pontosan 2004 óta jelentetnek meg lemezeket. Igazából én ennek a lemeznek a promó videója alapján "fordultam rájuk". Miért? Azért, mert ez egy Death In June dal feldolgozása volt. A klip elég extrémre sikerült, annyira nekem nem jött be, de a feldolgozás igen. Erre kiderül, hogy az egész EP a Death In June dalainak az újra értelmezése. Oké, csinált már ilyet például a Ladytron a Little Black Angel című számmal, de  ennyi hasonló stílusú feldolgozást nem hallottam még egyben.

A lemezen hat korai DIJ dal elektronikus újra értelmezése van. Tényleg újra értelmezés, mert ha nem tudnám, hogy azok akkor csak derengene egy - két dallam menetről, hogy hallgatták Douglas P. dalait, meg olyan ismerősnek tűnnének.  Ráadásul nem is a könnyebb számokat "tekerték át", hanem a legelső időszakából az angol csoportnak. Milyen dalokat?  A Nada! című lemezről a Fields Of Rape, a 1982-es kislemezről a Holy Water, a Nada!-ról még a The Calling, egyébként ehhez készült a videóklipje az olasz duónak. Az egyik legkorábbi dala Heaven Street, ami itt Nowhere Street címen fut. Szintén a  Nada!-ról a She Said Destroy, majd zárásnak a The World That Summer albumról a Come Before Christ and Murder Love. Mondjuk én eleve szeretem az eredeti dalokat is, így nagyon kíváncsivá tett a TOURDEFORCE, hogy mi is lett belőlük. 

Úgy lett belőle egy "más világ" hogy valahogy mégis az eredeti dalok sem vesztek el. Szerencsére az elektronikában nem hagyták az eredeti dallam menetet a háttérbe szorítani, no meg az ének sem változtatott rajta. A The Calling-ra és a Nowhere Street-re mindenképpen igaz ez. Pedig a zenéből nem erre lehetne számítani. Nem mintha azok magukban nem sikerültek volna nagyon jóra. Van bennük játékosság, plusz azért nem bízták a véletlenre a dolgokat, mert nagyon jól megvannak komponálva. Könnyűek, de mégis van bennük egyfajta mélység, ami engem megfogott hallgatás közbe. Plusz mivel a szövegeket és az eredeti számokat is ismertem, még néha egy mosoly is került az arcomra. Amiatt, hogy: "basszus, de jó, hogy nem vesztek ezek el". Ráadásul férfi és női ének váltja egymást.

A zene elektronikus pop is lehetne, így egyszerűen, de nem az. Pontosabban a felszínen teljesen az, de tele van indusztriál elemekkel. Electro-industrial hangminták a háttérben, zajok, egyéb hangminták. Igazán izgalmasak a benne a gitárok. A Fields Of Rape, a The Calling, meg a She Said Destroy-ban. Olyan mintha valamelyik KMFDM vagy Ministry gitárost megkérték volna, hogy "repesszen már egy kis üveget" a számokban. Marha jól szólnak, plusz erőssé, izgalmassá és különlegessé is teszi ezeket a dalokat. Egyébként nem ezen zenekarok gitárosai, hanem egy Fox T. művésznevű olasz gitáros srác tolta fel ezeket a lemezre. Az utolsó Come Before Christ and Murder Love a végére egy totális elektro-pop számmá változik át. Olyan igazi "tánci-tánci" popszámmá. Pedig az eleje még a DIJ könnyített szellemiségével indul. Na ettől jó ez a feldolgozás lemez. Nem akart ugyan az lenni, mint az eredeti számok. Még ha néhol azért erősen benne is vannak a Douglas P. dalai.

Jó cucc, nem csak Death In June rajongóknak ajánlom! 

Bandcamp: https://myowlmusic.bandcamp.com/album/tourdeforce-six-in-the-key-of-death

Fbook: https://www.facebook.com/tourdeforce1

Címkék: Lemezek