ISOCULT - Discomfort In Silence

(2022. Self Released)

iso.jpgIgazából már februárban kiszúrtam magamnak a német ISOCULT-ot. Mondjuk akkor csak egy dalt hallottam tőlük, így nem akartam nagy okosságokat leírni róluk az alapján. Gondoltam megvárom a teljes EP-t, ami májusban meg is jelent. Egyébként az előző anyaguk 2019-ben jelent meg, szóval volt idő agyalgatniuk rajta. Ennek ellenére furán fog hangzani hogy lelövöm az elején, de nincsenek benne nagy megfejtések. Viszont mégis csak jó lett! Legalábbis nekem bejön. No, akkor a részletek!  

A dortmundi duónak ez a második nagyobb lélegzetű anyaga, amin hét dal van. A nyitó Puls egy tényleg pulzáló felvezetés, ami "átcsap" a második Atmosphaere-ba, ami elég erős cold - wave szám lett német nyelvű énekkel. Olyan darker-diszkós bólogatós. Nekem tetszik benne nagyon az énekhang is, meg az egész lüktetése. Jó nyitó darab. A harmadik White Noise is egy cold-wave, synth-wave dal, ami ugyanazt a hűvös, de még is táncolós érzést tartja fenn. Mindkét dal a stílus legjobb hangulatait hozza. Élvezet hallgatni őket, itt viszont már angol ének van, ami azért kicsit populárisabbá is teszi a dalt. Van két átvezető darab a lemezen, az egyik a negyedik Ghosts, ami mély tónusokat, leütéseket hoz. Kicsit komor darab, de alig két perc. Egyébként ez és a hatos Machines is adná magát tovább gondolásra. Itt inkább valamiféle elválasztó szerepük van. Főleg, hogy mind kettő után egy - egy hosszabb szám jön. A hatos  Slodeth egy másik dortmundi csapattal az Isla Ola-val közösen készült. Ez is cold-wave cucc, pici gitárral. Gyanítom, hogy ezt hozza a másik csapat, de lehet tévedek. Nekem beugrott a török Ductape hangzása is róla. Nekem egyébként ez a kedvenc felvételem a lemezről. Olyan jó belebámulós. Elhallgattam volna még! Jön a második "közjáték", majd a záró Deleter. Kicsit olyan ez a szerzemény, mintha a korábbi hat dalból gyúrtak volna egyet. Szerintem kiváló utolsó zárás, mert a hangzás meg az egész hangulat lekerekíti az EP-t, plusz valahogy valami motoszkálás is maradt bennem utána, hogy újra meghallgassam a teljes Discomfort In Silence-t.

Bandcamp: https://isocult.bandcamp.com/

Fbook: https://www.facebook.com/isolationculture

Címkék: Lemezek