RED GAZE - EP

(2019. Numavi Records)

redgazejpg.jpeg

Az Ausztriában működő Numavi Records elég különleges kiadó, mert főleg a DIY szellemében működik. Ennek köszönhetően főleg viszonylag "ismeretlen" bandák cuccait adják ki és kicsik (még), mint kiadó. A RED GAZE nevű zenekar egy ilyen "kis üdvöskéjük". A Grazban működő négyesfogat nekem tetsző, a punk, picit noise és post-punk határait súroló zenét játszik. Mondjuk nekem leginkább a '80-as évek punkját idézik fel. Keverik az anarcho-punkot, a post-punkkal és utóbbinak is főleg a gyökereire csatlakoznak rá. A megszólalásban olyanok villanhatnak be, mint a nagyon korai The Cure (Easy Cure),  az angol  CRISIS, a Joy Division előd, WARSAW és ezen bandák stílusának határait is súrolgatják bár a sorolt bandáknál kicsit keményebbek, ugyanakkor baromi friss nekem mégis az egész valamiért.

redgazecass.jpg

A most megjelent három számos EP előtt, idén januárban megjelent egy nagy lemez Cuts címmel, ami inkább a post-punk - punk határán billeg. Az új kazetta(!) három számos és kicsit feszültebb légkörű, mint nagylemez. Ettől függetlenül, nekem nagyon teszik, mert feszes, izgalmas és átjön a punk dühe is. Alig hét perc az egész, de szívesen hallgattam volna még néhány számot. Jó banda! Érdemes belehallgatni. Nekem a hármas szám a Blister Blaster tetszett nagyon, mert baromi jó a basszus téma, meg az ének is feszkóval teli. Ahogy elnézem más oldalakon a megjelenéseiket, nem csak nekem jön be ez a szerzemény a kaziról.

https://numavi.bandcamp.com/album/red-gaze-ep

Itt egy száma Cuts-ról is:

Címkék: Lemezek