BLEIB MODERN (D) - 2018. 03. 20. Budapest, Ellátóház

20180320_201739.jpg

Az igazat megvallva, mielőtt egy régi barátom fel nem hívta a figyelmem erre a koncertre, azelőtt nem hallottam a BLEIB MODERN-ről. Persze, a meghívás így szólt: "neked való, téged érdekelhet". Milyen igaza lett! Utána is kerestem a zenekarnak egyből, amiből kiderült, hogy a dark/post-punk szcénán belül nem ismeretlen a csapat. Sőt, az elmúlt évben sokat is koncerteztek, és volt, hogy még egy városban is tartózkodtunk, ahol nem néztem meg a zenekart, mivel nem ismertem őket. Eléggé sajnálom, hogy akkor kimaradt ezután a koncert után.

20180320_200459.jpg

20180320_201644.jpg

A zenekar 2014-ben alakult. Jelenleg a harmadik, Antogonism című nagylemezüket turnéztatják még mindig, ami tavaly áprilisban jelent meg. 

20180320_200913.jpg

A német ötös halál pontosan este 8-kor kezdte a koncertet, aminek az oka az volt, hogy a basszusgitárosnak el kellett érnie a repülőjét. Sajnos csak 45 percet játszottak, de megérte elmenni. Amit egyébként én nem bántam, mert az előző napi The Underground Youth koncertet még nem sikerült kipihennem teljesen. A kezdőszám  hozta amire számítottam, a kicsit komor hangulatot, de mégis energikus lüktetést. Mivel korábban nem merültem el a munkásságukban, így egy konkrét számot sem tudok megnevezni, hogy biztosan azt hallottam-e, de nekem mindegyik tetszett. Az alaphangulatát a koncertnek és a zenekarnak két alapzenekarra tudnám felhúzni. Végig ott motoszkált bennem a The Cure Seventeen Seconds és Faith közötti időszaka, illetve a Joy Division nagylemezeinek a hangulata. Ugyanakkor az ének nem próbálta meg másolni ezeket a bandákat, de nagyon jó és erős, ehhez a műfajhoz illő hangja volt a srácnak. A zenében többször véltem felfedezni a '80-as évekbeli inkább darkos zenekarainak hangulatát, olyanokat, mint mondjuk még a Siouxsie and the Banshees gitárjai. Ugyanakkor egyszerűbb volt a megszólalási képlet, és ténylegesen a punk felé húzott a jól körülhatárolhatósága miatt, de baromi hatásosak voltak egyben a dalok. Plusz, volt benne egy kis zaj és jó sok pszichedlikus gitározás is. Elég sok post-punk bandát hallottam mostanában, de a BLEIB MODERN egyből elkapott, a többiekkel ellentétben. Minden percét élveztem a koncertnek. Végig az volt bennem, hogy táncolnom kell vagy siklani a zenével és belemerülni. Talán annyi bajom volt, hogy kicsit halk volt, mert a gitárok bizonyos torzításai hangosabban, jobban függönyszerű hangképződményt alkottak volna.

20180320_201726.jpg

Köszönet a szervezőnek az élményért és az Ellátóháznak a helyszínért és a jó megszólalásért!

Belehallgatás itt: https://bleibmodern.bandcamp.com/

Fbook itt: https://www.facebook.com/bleibmodern/

A videó nem ezen a koncerten készült!

 

 

Címkék: Beszámolók