KÖRÖS - Szorongás és egyebek

koros.jpg

Nincs ilyen című lemez, de a posztnak ezt a címet adtam, mert a Szorongás című videó volt, amit megkaptam a KÖRÖS néven kísérletezgető békési triótól. Ami egyébként a gyors hard-core-t játszó Another Way-es srácok, egy másik "úton" való kalandozása. Meg is lepett, hogy tejesen másik világokban is nézelődnek, mint amit ismertem Tőlük. A tagokon kívül a fő zenekar zenei világához a KÖRÖSNEK semmi köze sincsen, ami nem is baj. Én bírom, ha nem ragadnak bele egy körbe a zenészek Főleg, az úgy nevezett underground stílusokban tevékenykedők.

Ugyan Ők,  D.I.Y. postdrone, noise-nak definiálják amit csinálnak, de a Szorongás nekem például inkább post-rock, pszichedelikus valami, mint drone, ami egyébként elég lebegős lett. A szám lezárása valahogy hagyott hiány érzetet bennem, mert nincs "elvarrva" szerintem.

Az eddigi felkerült videók közül a Halász, ami nekem inkább drone-os szerzemény. A cím egy Sinka István versre a Szomorú halászra utal, ami el is hangzik a felvételen. Az elején egy lazább szerkezetű kísérletezős, teljesen drone felé hajló zenei tér jön létre, majd a gitározás minimalistává válik a végére, a költő által elmondott vers alatt. Nekem egyébként ez tetszett a legjobban az idén a youtube-re felkerült számok közül.

Van még egy kvázi friss tétel, a néhány hete felkerült Orwl. Ez is másféle zene, mert szerintem inkább kicsit a postpunk felé kacsingató darab, leginkább a basszusa miatt. Na jó, talán az egész megszólalása is olyan számomra. Nekem ez is tetszett, de itt is lezárást nem érzem lekerekítve.

Elméletileg készül egy teljes lemez, aminek a végeredményére igazán kíváncsi leszek.

Na, azért, nem csak ennyi!

Körös I.  - Ezen a címen, 2018-ban kihoztak egy négy számos lemezt. Piszkosul sajnálom, hogy nem találkoztam vele korábban! De most az új kísérletek után, gondoltam meghallgatom. Nem tudom Ők mit gondolnak most róla, de szerintem baromi jó lett. Sötét, "sáros", doom - drone, sludge keverék szerintem. Annyira rendben van az egész, hogy a szakadó esős hétvégén többször is meghallgattam. Nem könnyű, mert masszív, zajos, torz gitárok, az ének fullasztó, meg az egész légkörét átlengi a "nádasokból felszálló páraszerű köd". De még is van benne valami, ami miatt végig futott rajtam egyből. Csak annyit kell tenni, hogy az első szám a Máglya bevezető hangmintáját monológját érdemes meghallgatni. Engem már ott megfogott, hogy végig toljam. Ugyan talán "kényelmetlen", nehéz volt elsőre, de egyben izgalmas is, hogy mi marad meg bennem. Egyébként többet nem is írok róla. Hallgassatok bele, pontosabban végig! De azért érdemes nem beborulva elé ülni, főleg annak aki nem bírja a kissé komor dolgokat. A linket berakom ide. Borítsd el magad, ha van kedved.

Bandcamp: https://korosdoom.bandcamp.com/releases

Fbook: https://www.facebook.com/korosdoom

Címkék: Egyebek