Pulpo! Live act – Live at A38 – 08/09/2014

pulpo.jpgEzt a cikket, igazából a lenti videó miatt rakom fel. Zseniális filmekből vágott, nagyszerű hangulatú videóanyag. A  filmrészletek és a zene tökéletes egysége. A lemezajánlót is érdemes elolvasni, mert a zene magában is megállja a helyét. Viszont a kettő együtt nagyon erős!

Volt időm és szerencsém részt venni az első Harmadik Ember Fesztiválon 2014-ben. Az első fellépő, akit láttam, a Pulpo! Live Act volt. A név Lehóczky Tamást takarja, aki az elektronikát némi gitárral megfűszerezve  varázsol egyfajta pszichedelikus - ambientes – picit zajos világot körénk. A koncerten az utolsó 10 percet láttam a produkcióból, amiben valamit éreztem, ezért utána vettem „súlyos” 200 Ft-ért 2 darab lemezt is Tamástól, amit nem bántam meg. Legtöbbször a címben is említett, ezt az idén felvett A38-as koncertet hallgattam, sőt hallgatom most is. 

Az első negyedóra pszichedelikus, egyetlen ritmusra felépített és gitárokkal szárnyaltatott utazás. A második negyedóra már inkább egy  ambientesebb darab, zajokkal, beszédhangokkal megfűszerezve. Akár egy film alapzene is lehetne ez a rész, olyanoké akár, mint a Baraka vagy valamelyik megfejthetetlen mozgó képeskönyvé, ami a fejünkben játszódik. Itthon hallgatva engem teljesen kikapcsolt a félórás felvétel.

A csavar egyébként az az egészben, hogy én biztos az első 15 percet raktam volna végére. No, de pont ezért nem vagyunk egyformák és így is rendben van ez az anyag. Azt hiszem, a cél talán a játékidő végére az eltűnés, nem a visszatalálás a valóságba. Bár hogy az így van-e, az gondolom Pulpo! titka marad.

A Pulpo! Live Act felvételei meghallgathatók az alábbi linken. Itt a kísérletezőbb, részdarabkák is hallgathatók. Amennyiben a fenti anyag tetszik és a polip (pulpo) csápjai körbe fogtak, szerintem érdemes időt szánni a felvételekre és lemezt vásárolni baráti áron.

Itt: https://soundcloud.com/pulpoliveact

https://pulpoliveact.bandcamp.com/

Pulpo merch: https://pulpoliveact.bandcamp.com/merch

 

 

Címkék: Lemezek