derTanz, VIET CONG (Can) – 2015.08.28. Budapest, A38.

Csak röviden!

A magyar derTanz-t többször láttam már élőben, de igazán most élveztem először, mert végre jól szólt és a basszus, dob, ének felállás nagyon rendben volt. A kompromisszummentes, egyediségre törekvő, szokatlan, nem könnyen fogyasztható  zenéjük, ezen az estén nálam nagyon működött.  Sajnos kevés, ennyire a maga útját járó zenekar működik Magyarországon! Nem punk, nem zaj, nem rock, free-punk, de még az sem, meg nem tudom mi, derTanz.

 20150828_203702.jpg

 

20150828_203532.jpg

 

Bandcamp oldal: https://dertanz.bandcamp.com/

 20150828_213328.jpg

 

A Calgary székhelyű  Viet Cong-ra nagyon  kíváncsi voltam, mert a debütáló nagylemez nagyon tetszett már az első hallgatáskor. Meg is lepett, hogy ilyen gyorsan el is ért hozzánk az első turnéjuk. Kicsit féltem, hogy mit is fognak játszani, a negyven perce körüli egyetlen lemezen felül. Jelentem, azt!  A kanadai négyes nagyon oda tette magát, élőben zajosabbak és nekem sokkal energikusabbnak tűntek. Természetesen végig ment a teljes album, meg volt két hosszabb zajos közjáték, ami nekem idő kitöltésnek tűnt, de az is nagyon rendben volt, ahogy a koncert teljes 50 perce. Megmutattak mindet, volt indie-rock, post-punk egy kis noise, de alapvetően emészthető dalok, feszes tempóval és remek hangulattal. Élőben egyébként nekem sokkal erősebbnek tűnt a banda, mint a lemezen, még a gitárok „finomságai” is jól átjöttek. A teljes koncert alatt nekem az egész Viet Cong hangzás dinamikusabb és kicsit karcosabbnak tűnt az albumhoz képest.. Meglepő volt, hogy sokan eljöttek megnézni őket, így a hangulatra nem lehet panasz. Remélem a turnén felbátorodva még bátrabbak lesznek a srácok és a következő lemezen ebből az említett karcosságból több miden átjön majd.

20150828_213735.jpg

 

A videóért köszi a thatjokeisntfunny feltöltőnek:

Belehallgatás: https://vietcong.bandcamp.com/album/viet-cong

Címkék: Beszámolók