Milemarker – Overseas

(Lovitt Records 2016.)

cover_5.jpgEnnek az írásnak két apropója van: az egyik, hogy 11 év után az USA Észak-Karolina államában működő Milemarker új lemezt adott ki, a másik, hogy október 12-én Budapesten is fellépnek a lemez turnéja kapcsán.

A zenekar 1997-ben alakult és a 2008-as leállásáig öt albumot adott ki, melyek folyamatosan változtak, leginkább az elektronikus hangszerek használata miatt. A 2000-es évek elején nagyon friss, de ugyanakkor a  ’90-es évek post-hardcore vonalára visszakacsintó volt a hangzása, nekem valahogy mindig a Fugazi körüli zenekarok ugrottak be róluk. Mondjuk kicsit mindig elszálltabbnak, de könnyen emészthetőnek tűnt a gitárok és a néha igen csak „gyogyós”, örült szinti hangok miatt. Bevallom, hogy amikor felmerült a pesti koncert dátuma, hirtelen nem ugrott be, kiről is van szó, mert vagy 10 éve biztosan nem hallottam róla. Rákerestem és beugrott, hogy még kazettán hallgattam az első két lemezét. Sőt, szerettem is a frissessége, a hallgathatósága és az izgalmassága miatt. Egyébként számtalan zenekarra hatással volt, ezek közül a legismertebb talán, az angol Enter Shikari.

Az új album 9 felvételt tartalmaz, ami hozza ugyan a régi Milemarker hangzását, de a gitárok már nem a post-hardcore felé mennek, hanem egy kicsit letisztultabb hangzást hoznak. Az elektronikával való játék ugyanúgy megmaradt, de könnyebben fogyasztható az egész; ennek ellenére nekem nagyon izgalmas minden szám. Az ének és a vokálok szinte vittek magukkal, a maga módján minden szám slágeres. Egyszer sem jutott eszembe, hogy ugrani kellene egy számot vagy unalmas. Összepréseltek mindent: new wavet a rockkal, inde-rockkal, a post-hardcore-t lazítva elektronikával. Nagyon feszes basszusok adják az alapot, a gitárok, ahol kell,elszálltak, „sírósak”, de van bennük erő is, mégis szellősek. Szóval egy nagyon izgalmas, jól hallgatható, izgalmas album lett. Sokadjára hallgatom újra, mert mindig találok valami csemegét  benne vagy csak egy kellemes részt. Aki szereti a könnyedebb, jól hallgatható, de megszokottól kicsit mégis eltérő, bólogatós, jó énekkel megspékelt zenét, annak nagyon ajánlom. A koncertet nem különben!

Itt meg lehet hallgatni: https://milemarkerband.bandcamp.com/

Címkék: Lemezek