DEAD – Voices

(2016. KdB Records)

dead.jpgEnnél rosszabb névválasztást régen láttam már, sőt a lemez címe sem az igazi. Legalábbis nekem nem jön be. Sohasem hallgattam volna meg ezt a lemezt, ha teljesen véletlenül nem nyomok rá egy oldalon a bemásolt linkre.  Azt hiszem egyértelmű, hogy valami mégis csak lehet benne, ha mégis írok is róla. Nagyon is van benne valami! Szóval a DEAD egy francia zenekar, ami 2013-ban alakult és három tagja van: Berne Evol – ének,  Brice Delourmel – gitár és Bernard Marie – dobgépek, szintetizátor.

A Voices az első nagylemeze a triónak, ami  tíz dalt tartalmaz, a vinyl verzió nyolcat. A zene egyfajta, new-wave - cold-wave – noise kombináció, időutazás a ’80-as évekbe. Aki nem szereti az elektronikával vezérelt zenéket, annak nem fog bejönni szerintem (aki mégis, az olvassa tovább) mert az nagyon dominál benne. De még hogy! Nekem olyan zenekarok jutott eszembe hallgatás közben, mint a Clock DVA a hangzásról, az angol The Cassandra Complex a hangulatról és a ’80-as évek végi EBM csapatok, a dobgépekről a The Sisters Of Mercy, az énekről a dark-wave bandák. Minden olyan hangulat és hangzási elem benne van, amire felkaptam a fejem, mert egykor nagy rajongója voltam ezeknek a műfajoknak. A dobgép és bassline hangok úgyis szólalnak, mint a régi analóg cuccokon, a lüktetést és a háttereket, dallamokat is ezek adják meg, erre jön egy zajos, kásás gitár, ami szintén inkább egy fajta hangulati elem, mint riffek együttese. Az énekről sokszor Trent Reznor jutott eszembe a Nine Inch Nails-ből, bár a Deadnél az ének sokkal komótosabb és visszafogottabb. Megint egy olyan lemezbe futottam bele, amit sajnáltam nem egyszerre végig hallgatni, igaz, hogy a közepén egy–két szám azért kicsit leültet a visszafogottságával. Eszméletlenül árasztja magából a hűvös, távolságtartó hangulatot, kellően komor, de azért néha a gépek és alapok lüktetésébe bele-bele bólogattam, mert húztak magukkal. Még jobban leegyszerűsítve, egy nagyon erős, dobgép és szintetizátor alapokra helyezett ’80-as évekbeli megszólalású dark-wave, post-punk hatású,  keverék zene, remek sötét hangulattal. Tudjátok mit? Hallgassatok bele az írás alján! Én azt hiszem, meg is rendelem ezt a lemezt!

Kedvenc számok első hallgatásra: Substance, Bad Lashes, Spit Dreams, Flower Bag, Human Light – ami már kapásból az album fele!

https://dead-band.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/deadbandmusic/?ref=page_internal

 

Címkék: Lemezek