Meave - Meave

(2017. Self Released)

meave.jpgAzt hiszem elég izgalmas csapatba futottam bele. A kanadai trió két számos debütáló lemeze szerintem, igazán figyelemre méltó. Leginkább azoknak, akik keresnek valami olyasmit, ami nem egy bizonyos stílusba szorított zene. A Meave két száma ilyen. Nem dark és nem is punk, sima rock zene meg végképp nem. Szóval passzolom, hogy milyen stílus, de nagyon érdekes.

A zenekart tagjai: Alexis - gitár, ének, szinti, basszus, Michéla - dob, vokál és Nikolas - gitár. Az első Flower on the Satge nagyon egyszerű gitárra és mély alapokra építkezik. Nagyon jó az ének benne, legalábbis nekem nagyon teszik, mert kicsit borongós, de nincsen benne semmi manír. A dal feléig a főgitár téma és az egyszerű ütem viszi  előre a zenét, majd a felénél egy kiállás után belassul és kicsit elkalandozik, utána ismét visszatér egy a kezdéshez hasonló téma, hogy lezárja a hat perces kört. A második No Boredom éterien kezdődik, majd beütnek a gitárok és az ének. Szinte sulykol, de nem agressziv. Itt is a közepén van, egy kicsit borongósabb, énekre és minimál gitárra komponált rész. majd a végefelé visszatér az a fura "sulykolás", mint a szám elején. A végén komótossá válik a hangulat a női vokáltól és az elnyújtott gitártól, ami nem unalomba fullaszt, hanem kicsit visz magával. Remek két szerzemény.

Nagyon érdekes zenekar a Meave, kíváncsi vagyok lesz-e folytatás! Milyen zenei is? Azt hiszem 20 évvel ezelőtt, ezt hívták volna alternatívnak. Talán...

https://meave.bandcamp.com/releases

Címkék: Lemezek