System Morgue - Invisibilité (Compilation 2017.)

(Self Released 2017.)

systemor.jpgA System Morgue név, Peter L. Accasari orosz előadót takarja. Ezen a néven közel 10 éve készít felvételeket. Kezdetben experimental, zaj, kísérleti dolgokat csinált, majd egy kis dark-ambinetben is utazott. Vannak néha törések a közel 10 éves életműben, de évről - évre egyre jobban letisztult, ambientbe hajló anyagokat készít és ad ki. A törések szerintem annak köszönhetőek, hogy túl sok felvételt jelentet meg, de ez az Ő döntése. A kiadványai különböző kiadóknál, vagy saját kiadásban jelennek meg. A 2017. novemberében megjelent Invisibilité  lemez az idén felvett szerzeményeiből egy válogatás, ami viszont eléggé egyben van és kár lenne kihagyni.

A lemez hét felvételt tartalmaz, ami leginkább gitárral, basszusgitárral, elektronikus kütyükkel  készített, és néhol dobalapokkal kísért darabokat tartalmaz. A számok egy orosz internetes válogatás sorozaton a Heliophagia-án megjelent szerzeményeit tartalmazza, amelyek saját anyagain nem jelentek meg. A fő zeneszerző mellet közreműködik még énekkel Xavier Godar - az első, Branches Claires des Tileuls című dalban, és Dimitry Smirnova - záró, Styx című szerzeményben. A zene nagyobb részt nagyon elszállós, olykor éteri ambient , amit a gitárok effektezése és az elszállás határoz meg. Nekem időnként úgy tűnt, mintha néha némi post-rock is lenne belefonva az ambient szövetébe, a megjelenő gitárhangzásokról nekem ez ugrott be. Persze ezt nem úgy kell érteni, hogy hagyományos gitár akkordokat, vagy riffeket építene a játékába, hanem kísérő zajokat és hangulati elemeket. Ennek ellenére egyértelműen effektezett gitárhangzásuk van a számoknak. Nagyon egyben van az egész hangulata, engem teljesen kikapcsolt. Kellemesen utaztat, legtöbbször az által, hogy a témák repetitíven folynak és fonódnak át egy újabb hangképbe. Ugyanakkor nagyon kellemes, nem untató és nem is túl sötét, hogy nyomasztóvá váljon, de kellően mély, hogy az érzékeinkre hasson és befelé figyeljünk. Nagyon jó a hossza is a maga 50 percével. Pont addigra futott végig, mire elkezdtem volna unni. Jó, kikapcsoló, éteri, belső utazásra hívó!

Letöltés:

https://systemmorgue.bandcamp.com/album/invisibilit-compilation-2017

A videón nem a lemezszámai hangzanak el! Csak ízelítőnek:

Címkék: Lemezek