BOY HARSHER - Careful

(2019. Nude Club Records)

boyher.jpgBOY HARSHER 2013 elején alakult Teen Dreamz néven. A projekt Jae Matthews ének, szöveg, "mesemondás" és Augustus Muller szintetizátorok, zajok, zene, egyebek alkotja. Első felvételeik Matthews által írt és olvasott történeteken alapultak, majd Muller élőben készített hozzá zenei alapokat. Majd a duó egyre tudatosabb lett, így  2014 januárjában a Teen Dreamz nevet dobták és átvették a Boy Harsher nevet.

A Careful a második teljes albumuk. Nem lesz egy hosszú írás ígérem, mégpedig azért, mert a a zenei alapokról nem kell sokat írni. Teljes visszanyúlás a '80-as évek szintipopjának kezdetére. Szóval, ha a korai Depeche Mode, a Yazoo. Clock DVA bitonyos lemezei ( Bár nekem utóbbi kicsit más liga, mint pl. DM a korábbi kísérletezéseik miatt.), ami tetszett neked korábban, akkor nagy eséllyel ezek a számok is tetszeni fognak. Néha nekem elég necces volt egy - két hangszer hangja bizonyos dalokban (pl. LA eleje), mert pont olyan hangok voltak benne, amik később a gagyiba vitték eleketronikus zenei irányokat. Ettől függetlenül totális '80-as szellem idézés, ami néha nálam unalomba is fulladt volna, ha Jae éneke nincs ott. Az énekhangtól egyenlítődik ki egyébként a BOY HARSHER hangulata. Az éneksnőtől lesz kellően hideg, erős és számomra teremtődik benne némi szuggesztivitás is. Azt hiszem sokan nem fognak velem egyetérteni, de ez ének mozgatja igazán a duó zenéjében a hangulati elemeket. A zene alapvetően szerintem szinti-pop, bár a ma divatos synthwave elnevezés is megfelelő lehet. Egyébként elég sok jó dal van a lemezen, mint a Face the Fire, a Fate vagy a The Look You Gave. Megrögzött '80-as rajongók szeretni fogják, nekem ahogy írtam korábban a zene unalmassá vált kicsit, de a csaj énekét nagyon bírtam végig.

Meghallgatás, rendelés itt: https://boyharsher.bandcamp.com/album/careful

 

Címkék: Lemezek