C.M.C. - Vörös földek MMXIX

(2019. Self Released)

cmc.jpgÍrtam már a korábban a C.M.C-ről (Cro-magoni Cola) (itt), mert számomra az egyik legfontosabb hatású magyar zenekar volt, ami meghatározta, hogy milyen zenék érdekeljenek. Nagyon fiatalon láttam Őket és abban az időben olyan zenét játszottak, amit más akkor itthon nem, de azt hiszem külföldön is kevesen csináltak hasonlót és mély nyomokat hagytak bennem a fellépéseik. A C.M.C egyébként legalább 25 éve nem aktív, de így 30  évvel az első lemezük megjelenése után, most sorban kerülnek fel anyagok a bandcamp oldalukra. Első ötszámos megjelenés a Vörös földek című szerzemény különböző verzióit takarja. Az első az eredeti szám újrakevert változata, ami igazán átadja azt, hogy milyen is volt akkor a zenekar megszólalása. A modern technikának köszönhetően, sokkal erősebben és dinamikusabban szól. Egyébként nekem semmilyen korlenyomat nincs benne, szerintem jól szólt régen is, a basszusgépek jól kalapálnak együtt az ütemekkel, a gitárok még mindig nagyon jó színt adnak a szerzeményhez és ma is megállja a helyét. A második az eredeti szám, újra keverés nélküli verziója. Persze, hogy ez is tetszik!  A következő három szám, különböző mixek sora. Nekem a Club Version és First Aid 4 Souls mixek jöttek be igazán, az Industrial mix az nem annyira, mert talán valami súlyosabbra számítottam.

A hallgatást az nehezítheti, hogy mivel a szöveg, ének minden számban megmaradt, aki nem ismerte a zenekart korábban, azt az ötször egymás utáni különböző verziók meghallgatása során untathatja. Ezt tapasztalatból mondom, mert egy olyan barátommal hallgattam meg, aki nem ismerte korábban őket. Jól eldumálgattunk, a gitárhangzásról az akkori és a mai technikáról, a gépek zakatolásáról, de azt mondta a negyedik számnál, hogy csak a szöveg megy a fejében, hogy "vörös földek" és elvonja a figyelmét a zenéről. Pedig három felvételig követni tudta a zenét is. Utána megkért, hogy mutassak valami mást is Tőlük, így az 1991-ban megjelent Halálmorze című CD-t gyorsan el is kérte kölcsön.

A bandcampen való megjelenés óta, még kikerült egy felvétel, ami én sem hallottam korábban. Információim szerint fognak még felkerülni dalok az oldalra. Érdemes lesz később vissza - vissza látogatni az oldalukra, akit érdekel.

Belinkelek ide egy teljes koncert videót, amit a Magyar Televízió készített 1991-ben. Szerintem még mindig rendben van! Az új verziókat direkt nem rakom ide. Leginkább azért, hogy akit érdekel nézzen rá mindenképpen az oldalra is. 

Meghallgatás, letöltés itt: https://cromagnonicola.bandcamp.com/album/v-r-s-f-ldek-mmxix

Köszönet a videóért és az információkért Szász Györgynek a zenekar énekes, "narrátorának"!

 

 

Címkék: Lemezek