TEST DEPT (UK), LIVINGTOTEM (H) - 2019.11.07. - Budapest, A38

img_20191107_221448.jpg

Eleve meglepődtem néhány évvel ezelőtt, hogy a TEST DEPT újra aktív, főleg amiatt, hogy néhány éve írtam (itt) is róluk egy emlékező cikket. erre 2019-ben megjelent a Disturbance című lemez. Reméltem, hogy lesz magyarországi koncert és lett, eme szimbolikus dátumon. A zenekar eleve baloldali beállítottságú - nem a magyar baloldalra kell gondolni, mert szerintem az nincs, de ez az én véleményem és nem is fontos -, persze nem tudom a  bolsevik hatalomátvétellel kapcsolatban mi az álláspontjuk, de nem is ez a lényeg, hanem a koncert, a zenéjük és a benne lévő mondanivaló, rendszer kritika, figyelem felhívás.

Az estét a magyar LIVINGTOTEM kezdte, ami - aki egy egyszemélyes elektronikus zenei project. Nagyon bejött! Nem nagyon akarom semmihez hasonlítani, mert már az eleve szimpatikus volt, hogy az előadó nem "laptop dj mesterkedett", hanem élőben pakolta össze a produkciót a "kütyüjeivel. Lüketető, néhol törzsi, néhol kicsit sötétebb, de hihetetlen atmoszférájú "erőket" hozott elő a cuccaiból. Beszéltük a haverokkal, hogy Delirium, Klinik, '90-as évek eleje techno egyben - mégis csak hasonlítgattam - vagy külön, de mégis friss és figyelemre méltó. Nagyon élveztem a liveact 50 perc körüli idejét, bár nem tudom mennyi idő volt, mert rendesen elkapott és nem figyeltem. Az est végén azért, be is ruháztam a LIVINGTOTEM utolsó lemezére. Kíváncsi vagyok, onnan mi jön át!

img_20191107_200903.jpg

img_20191107_200907.jpg

Az angol TEST DEPT rövid átszerelés után, olyan negyed 10 körül bele is kezdett a műsorába. Nagyon jó vetítés volt végig, persze politikai tartalmú. Nekem tetszett ahogy szólt, bár kicsit talán lehetett volna hangosabb, mert a terem középtáján elég halk volt. Vasak, lemezek effektezve, egyéb elektronikus dobpadok programozva és egy laptop, két énekkel. Nagyon tetszett az egész produkció, persze nem volt olyan vad, mint 30 éve, de rendben volt. A két alapító tag Paul Jamrozy és Gary Cunnington mellett, egy laptopot kezelő srác és egy fiatalabb hölgy működött közre ütőshangszereken a produkcióban. A dobos hölgy nagyon jó volt, nagyon jól ütött végig az alapok alá - fölé, azt ami kellett a hangzás kiteljesedéséhez.  A két Úriember meg "szórta" a mondani valót. Szövegben, videóban, a zene is marha jól szólt, nagyon jól megtalálták az egyensúlyt, hogy ne csak az elektronikus zenei elemek legyenek fókuszban. hanem a vasak és az ütősök is hasonló erővel szólaljanak meg. A vetítésben voltak napi aktualitások, például az Orbán - Erdogan találkozóval kapcsolatban, de Trump elnök is kapott. Elég könnyen emészthető program volt egyébként, de mégis izgalmas és hatásos. Nekem az éve egyik legjobb koncertje volt!

img_20191107_212111.jpg

img_20191107_211934.jpg

img_20191107_211955.jpg

img_20191107_221534.jpg

img_20191107_212032.jpg

img_20191107_212122.jpg

Íme videók, több kép a blog facebook oldalán.

 

Címkék: Beszámolók