ARKAS - Cincia EP

(2019. Self Released)

arkas.jpg

A napokban jött ki a budapesti ARKAS EP-je! Igazából a youtube-ra pakolták fel először a hat számos anyagot. Eleve bírom a duó formációkat, főleg azokban a stílusokban amikre nem ez a felállás jellemző. Az ARKAS-t egy gitárosból és egy dobosból álló duó. Milyen a zene?

Baromi izgalmas, pedig semmi olyan nincs benne, amit nem hallottál volna, de mégis ott vannak a srácok annyira a  "szeren", hogy marha érdekes legyen. Én korábban egy feltöltött koncertvideót megnéztem, így nem voltak számomra ismeretlenek és akkor is éreztem benne valamit és tetszett. Így meg még jobban tetszik, mert megdurran az egész ahol kell, de nagyon sok váltás van benne. Nem csak tempók, hanem stílus és hangulat is. No, meg marha jól is játszanak!  Doom, experimental, metal, rock, meg még egynéhány valami. A több stílustól és a váltásoktól izgalmas az egész, mert nem csúszik szét a variálásoktól a cucc, hanem végig egyben marad minden szerzemény. Az első Arkas című szám, doomként ugrott be nekem aztán a végre gyorsan el is felejtettem. A Klóthó című szám végén, meg például olyan a gitár mintha beszélne, de az a lezárás éppen. A  következő Lakheszis eleje, meg kicsit poszt-rock piricka, aztán a változatosság kedvéért "darálnak" egyet, majd újabb váltás. Ha minden folyamatot, váltást leírnék végig a lemezen, kb. ez lenne: gitár - dob, gitár váltás, dob váltás, gitár - dob váltás, gitár - váltás, riff, gitár - dob váltás, dob váltás... így tovább. Nem idegesített egyáltalán, hogy mondjuk ezt a részt hallgattam volna még, hanem tök izgalmas, hogy jön valami más. A záró, Mert meg valami egész könnyed gitározást is hoz, meg persze egy kis metalt, majd a  könnyedség visszatér, de azért sokkal vastagabb és oda pakolósabb lesz az egész szám. Ez az EP úgy jó, ahogy van! Legalábbis nekem nagyon bejön! Hallgassátok!

 

Címkék: Lemezek