LastWord - Any

(2022. Self Relased)

any.jpgAkkor folytatódjon az év megint egy olyan bandával, amiről semmit sem tudtam kinyomozni. Azon kívül, hogy Texasban működik a LastWord nevű zenekar. Elméletileg a zenekar négytagú: dob, basszus, gitár, ének. Aztán ezen kívül semmi infó. Az sem könnyíti meg a keresést, hogy azért előfordul több stílusban ugynailyen nevű zenekar. Őket is az új megjelenések között találtam a napokban. Tipikusan az a megszólalás, ami számomra érdekes volt egyből. 

Az öt számos Any nem egy hosszú EP, de elég jó kis beszakadást okoz. A dobalapok programozotnak tűntek nekem, akár hogy is hallgatom csak az jut a hangzásukról eszembe.  Pedig a promóciós kép szerint dobosuk van. Kíváncsi lennék más hallgató mit gondol erről, mert egyébként bejön a hangzása. Szerintem bele van nyúlva rendesen, No, de  mindegy! A nyitó Lerado nekem egy ízig - vérig shoegaze szerzemény, a gitár, meg az ének miatt is. Nem karcos, meg lehet kicsit a sötétebb dolgok felé is húz, de elég jó lett. A második Alpine alatt végig az volt az érzésem, hogy a The Cure Seventeen Seconds albumát jó sokszor hallgatták vagy hallgatta a készítő, mert a háttér elektronika nekem tökre azt juttatta a eszembe, még ha maga a dal nem is. A következő Corpus Christi, meg egy teljesen dark/gothba oltott szerzemény. Néha valamiért a  korai Christian Death is beugrott, mint hatás, de azért ez a dal még is csak más. A gitár, meg az ének is marhára bejött benne egyébként. A negyedik Pedernales szerintem a "legslágereseb" dal az EP-n. A dobtempója, a gitár hangzása, meg valahogy az egész szám atmoszférája nagyon megfogott. Azt sajnálom, hogy nem hosszabb egy kicsit. Erről teljes nyugalommal lemerem írni, hogy post-punk szám. A záró Llano meg egy esszencia a előző négy dalból. A shoegaze, meg a goth/post-punk határ mezsgyéjén egyensúlyozó három és félperces darab. Nekem tetszett ez a shoegaze, post-punk, elektronika darker vegyes vágott. Érdemes meghallgatni, ha bírod az ilyesmit.

Bandcamp: https://lastwordstx.bandcamp.com/releases

Címkék: Lemezek