DEATH IN JUNE – Nada –Ized!

(2022. NER)

dij.jpgÚj Death In June lemez az év végére? Igen is, meg nem is. Bár örültem volna, ha teljesen új lemez lesz. Érdekesnek viszont, mindenképpen érdekes lemez. Ehhez a tizenegy számos anyaghoz megint, Miro Snejdr működött közre billentyűs hangszereken. Akkor tisztázzuk már az elején, hogy milyen lemezről is van szó. Nem szokásos DEATH IN JUNE lemez az biztos. Sokkal több az elektronika és nagyon más stílusúak lettek a dalok. 

Az lemez előzménye, hogy Miro Snejdr már korábban is készített synth-wave, szinti-pop mixeket, verziókat DIJ dalokra. A felvételek 2020 és 2021-ben készültek egyébként. Több korábbi lemez dalához  is hozzányúlt és valahogy más lett a hangulatuk. (Ezek egyébként fent vannak a youtube-on is egy ideje.) Aki a nevezett műfajokat nem kedveli, annak nem hiszem, hogy élvezetes lesz. Amennyiben viszont elfér a stílusok között ez is, akkor azoknak izgalmas lesz a lemez. Meg persze, ha  Douglas P. hangját, énekeit szereted, akkor mindenképpen érdemes végig hallgatni. Szerintem van néhány dal, ami tök új értelmet nyer és más lett. Cold-waves, szinti-waves hangulatuk teljesen más érzéseket hoztak fel bennem az eredetikhez képest.

Nekem tetszett a nyitó A Nausea, ami már korábban elkészült. Más hangulatot kap így szintikkel a The Pole Star of Eden is, ami tökre megfogott valamiért. Vagy a Wolf Rose „kalapálásai” is bejöttek.  Persze hazudnék, ha azt írnám, hogy mindegyik teszik, mert van olyan ami unalmas volt nekem. Mondjuk a Heaven Street meg kifejezetten érdekes volt nekem, mert valahogy megmaradt az az érzés, mint az eredetinél, de mégis tök más.  A Last Europe Kiss is teljesen más lett, de bírtam azt is. Nagyobb részben nekem tetszik ez az anyag valamiért. A valamiértre még a pontos válaszokat nem tudom.

A sor lemezei a Death In June-nak nekem jobban tetszenek, de ezzel a szinti-waves feldolgozással sincs bajom. Főleg, ha saját magamnak a helyén kezelem. Mindenképpen érdemes meghallgatni!

Egyenlőre csak előrendelni lehet. Mondjuk innen, a francia kiadó teljesen megbízható. Nekem eddig minden megjött tőlük.

https://www.steelwork.fr/death-in-june/2922-death-in-june-miro-snejdr-nada-ized-cd-preorder.html

Címkék: Lemezek