PITCHMAN – Smoke and Mirrors

pitch.jpgDirekt nem írtam oda, hogy mikori a kiadás, mert megtévesztő lenne. Még pedig azért, mert a PITCHMAN egy lassan 30 éve nem létező zenekar.  A Washington D.C.-ben egykor működő banda tagjai: Drée Thibert –ének. Matt Kiehl – gitár, Gabe Andruzzi – basszus és Aaron Brenner – dob.  Az kapott le ebben a lemezben, hogy valami hiheteltenül őszinte cucc. Ráadásul azért az említett város, szerintem mindannyian vágjuk milyen bandákról volt híres a ’80-es évek közepén, végén. Soroljam? Bad Brains, Fugazi, Minor Threat, Youth Brigade és még lehetne sorolni. Szóval ebből elindulva gondolom már megvan a zenekar stílusa.

A PITCHMAN 1991 és 1993 között működött és nagyjából ez az egyetlen felvételük. Ami nem tudom hogy a viharba került elő, de ez egy baltimore-i stúdióban DAT magnóra rögzített 12 számos lemez. A felvételt 2 nap alatt vették fel a feloszlás előtt. A húzó ember az énekes nő, Drée volt. Akiről szerintem senki sem mondja meg, hogy ebben az időben 17 éves volt. Nagyjából gondolom hallgatva a lemezt felszántotta a színpadot.  (Találtam egy szar minőségű koncert felvételt. Ide rakom a poszt végére csak szemléltetésnek.) Persze vannak benne hibák, de ettől függetlenül ebben a stílusban marhára egyben van. Durva energia van benne. Punk – hard-core ez a javából, tökös basszussal, húzós alapokkal. A hangzás meg igazi független, súlyos, de vaskos punk/HC cucc. Persze oda helyezve a ’90-es évek elejére. Lehet túlzás, de szerintem ma is megállnák a helyüket. A dobos kilépésével a zenekar feloszlott és szétszéledt a tagság sajnos. Mindenesetre marha jó, hogy előkerült ez a felvétel. Szerintem jó még ma is, mert őszinte, nyers és érződik hogy ez jött ki. Ja, és ingyen letöltheted!

Letöltés itt: https://pitchmandc.bandcamp.com/album/smoke-and-mirrors

 

Címkék: Lemezek