PIETI - Underneath

(2023. Self released)

pieti.jpgA kaliforniai PIETI-re a bandcampen keresgélés közben találtam rá. Valahogy az esős időben egy kis dark-wave cuccra szerettem volna ráakadni, ami az aktuális hangulatomhoz megfelelő. Így az államokbeli duó négy számos EP-jére esett a választásom. Meghallgattam egyszer, majd még vagy kétszer, meg azóta eltelt néhány nap és újra. Aminek az oka, hogy nagyon jó hangulata van, meg egyébként is szeretem az ilyesmi, ha jó időben talál meg. 

A két tagú zenekar igazából, két szintetizátor zenével foglalkozó úr kollaborációja, Egyikük VANDALORUM, a másikuk KRAUHL néven csinál albumokat. Szóval Ők ketten összerakták ezt a négy dalt, ami nem igazán synth-wave, meg nem is annyira dark-wave. Bár inkább dark-wave. Tudom, hogy furcsa lesz leírva, de nincs bennük semmi különösség, szokatlanság, Ami viszont biztos, hogy rohadt jó dalok. Milyen nyomvonalakon? She Past Away, Lebanon Hannover, nekem sokszor egy "egyszerűbb képletű" korai She Wants Revenge is beugrott. Kicsit féltem tőle, hogy túl lesznek tolva benne a szintik. Szerencsére nem lettek. Azt nem tudom, hogy a basszus és a gitárok élők vagy programozottak, de rohadtul bele illenek a zenébe. Persze az alapok dobgép, meg szintik, de a gitárok és az ének nagyon jó hangulatot pakol hozzájuk. Nincs a négy számból egy sem, amiből valami ne ragadt volna be az agyamba. A nyitóból az ének téma, a kettes Elbow Room-ból a basszus, a hármas Three Angel teljes dallam menete, a záró dalnak, meg a billentyűs felvezetése. Összefoglalva, ha bírod a sorolt zenekarokat, akkor nem fognak csalódást okozni. Most sajnálom nagyon, hogy ez nem egy komplett nagylemez! 

Meghallgatás itt: https://pieti.bandcamp.com/album/underneath

Címkék: Lemezek