DINNER FOR DEUX - Überwinter

(2023. Self Released)

dfd.jpgA német DINNER FOR DEUX egy elég friss zenekar, mert az első daluk tavaly májusban jelent meg. Az Überwinter sem egy teljes lemezanyag, hanem egy EP alig fél órában, ami a hetekben került ki a bandcamp-re. A kölni duóról egyéb információt nem igazán találtam, mert a facebook profiljuk követésének a szám se nagy. Viszont nekem marhára tetszenek a számok, így egyértelmű volt hogy valamit csak írok róluk.  

Mind a hat dal elektronikus alapokra épül, megdurrantva gitárral, basszussal, meg énekkel. Kvázi, nagyrészt a most eléggé gyakori post-punk elnevezést lehetne ráütni a legegyszerűbben. Végül is az, de nekem valahogy mégsem teljesen. Viszont az nagyon hallatszik, hogy sok mindent hallgatnak a srácok. Mondjuk az első dalban a basszushangzás a korai The Cure-t villantotta be, a második dalban a Sex-ben, meg valamiért a She wants Revenge  Tear You Apart-ja sejlett fel. Igaz abban más mindegyik szám, hogy vannak kicsit karcosabb gitárok benne, meg azért mégis csak picit másmilyen a megszólalás. Meg szerencsére olyan igazán darker, post-punk pátosz nincs benne. Ami külön bejön, hogy a szövegek németül vannak, pedig annyira nem szeretem a német nyelvű éneket. Mivel a gugli a barátunk, bedobtam őket fordítani és elég jó kis szövegek ezek. Nekem egyébként még a '80 évekbeli Neu Deutche Welle zenekarai és azok hangulata is beugrottak róluk. Mondjuk például a Patt című harmadik dalról. Jó kis old school szinti hangokat is használnak, ami totál '80-as évek.  Az ének egyébként pont annyira nyers és nem művészkedő és hatásvadász, steril, hogy nekem az jött le, hogy ezek a duó "szerelem gyerekei".  Persze vannak tempós dalok is rajta, mint a négyes Ohne Uns, amiben az ének meg tényleg a '80-es évek berlini vonalat is megidézi. Nekem. Mondjuk mint egy akkori, kicsit gyorsabb Crime & And The City... - tudom ausztrál tagok voltak akkor benne - dal foszlány. Egyébként nekem tényleg az ének a maga egyszerűségével és karizmájával adja meg azt, hogy érdekes legyen az EP. Az biztos, hogy próbáltak arra felé menni, hogy minél változatosabb számok legyenek rajta. Szóval röviden ennyi, tessék belehallgatni, meg akár letölteni. 

Meghallgatás, letöltés itt: https://dinnerfordeux.bandcamp.com/album/berwintern

Fbook: https://dinnerfordeux.bandcamp.com/album/berwintern

Címkék: Lemezek