STEVE ROACH - Alive in the City of Angels

sr_1.jpgEz egy igazán friss megjelenés, mert június 30-án került ki a bandcampre. Mivel pont valami ilyesmi ambient "hangvarázslatra" vágytam a hétvégén nagyon örültem neki. Ugyan több felvonásban, de sikerült is rendesen meghallgatnom. A több felvonás nem véletlen. Gondolom van aki blog látogatói közül ismeri STEVE ROACH szerzői munkáit. Ők nyugodtan ugorjanak. Én az 1955-ben született amerikai zenész, szerző nevével a '90-es években találkoztam először. Még pedig az egyik kedvenc Vidna Obmana albumomon a Caverns of Sirens társ szerzőjenként. Igen, leírtam már többször de csak rá erősítek, hogy nekem az ambientben ezek etalon lemezek. Persze ezután meghallgattam több szóló munkáját is. Az elmúlt pár évben viszont nem igazán kerültek elém a felvételei. Mivel a vágyam is valami ilyen zenehallgatása a megjelenés napján, meg is örültem a lemeznek. Annak meg végképp, hogy ingyen letölthető, így nem kell a gép előtt "vergődnöm". A lemez anyaga egy 2023. június 3-án élőben rögzített előadás felvétele, két órában.

A koncert egy olyan koncert sorozat része, amikor a szerző templomokban adja elő nagy részt elektronikus hangszerekre komponált ambient szerzeményeit. A két órás program első két tétele új, míg a fennmaradó hét korábbi felvételekből egy válogatás. Egyébként akit érdekel, hogy milyen hangszerparkkal dolgozik, a bandcamp profilon meglehet tekinteni. Az első egy órát a két új szerzeményt lehet meghallgatni. Nagyon szépen vannak felépítve, mert lassan épül fel az egész és árasztja el hangokkal a hallgatót. A hosszabb első felvétel nagyjából a felénél teljesedik ki, majd vissza épül egy minimalistább szintre. Nagyon jó íve van és mindig bejön valami új hang vagy hangszer hang, ami viszi tovább a hangulatot. A második is hasonló módszer alapján válik "működőképessé". Egyben is megéri mindkettőt meghallgatni, mert nagyon jól kitudott engem kapcsolni a hét "zajaiból". Az előadás helyszíne a First Congregational Church of Los Angeles, ami eleve egy szakrális helyszín és valahogy nekem a zene hallgatása közben is volt olyan érzésem, mintha kompozíciók is innen közelítenének a hallójárataim felé egészen a hangok általi eltelítődésemig. Egyébként mind a két alkalommal, amikor meghallgattam az első egy óra után abbahagytam. Pont azért, hogy a jelenlét és a zenei általi érzéseim lecsengése megmaradjon.

A második részben érdemes a második hét felvételt is egyben meghallgatni. Itt van többféle hangszer és hangulat is, de azért mégis csak megmarad az elektronikus "erősítés", elszállás és az utaztató mély, de egyáltalán nem nyomasztó hangulat. Viszont itt értelemszerűen nincs olyan egység, mint az első egy órában. Röviden ennyi, mert aki ismeri STEVE ROACH dolgait az  nem fog csalódni. Aki meg nem és ad időt magának akár egy hosszabb rész belehallgatásába, az remélhetőleg "rajta is marad" ezen a albumon. 

Meghallgatás, letöltés itt:  https://steveroach.bandcamp.com/album/alive-in-the-city-of-angels-2023

Fbook. https://www.facebook.com/SteveRoachMusic

Címkék: Lemezek