BLEIB MODERN - 2 Afraid 2 Leave

(2024. Wave Tension Records & Icy Cold Records)

bm.jpgA Kollektíva facebook-os közösséggel nehéz lépést tartani, mert ők már jó régen lehozták ezt a lemez megjelenést. Én csak most jutottam odáig, hogy végig hallgassam. Egyébként nem annyira szeretem a feldolgozás lemezeket. Ja, mer hogy ez a lemez az! A német BLEIB MODERN-t először egy véletlen folytán láttam, hallottam először. Egy régi gyerekkori barátom kérdezte meg, hogy nem nézném-e meg és írnék-e róla. Megbeszéltük, hogy megnézem, de ha nem jön be nem írok róla. Írtam! Sőt, szinte minden anyagukat be is gyűjtöttem. Csak ennyire kedveltem meg a srácok post-punkját. Elsőre tökre örültem, hogy 2021 után egy új nagylemez érkezik, erre kiderült, hogy A 2 Afraid 2 Leave egy feldolgozás album. A tulajdonképpen az Afraid To Leave nagylemez dalai egy részének újra gondolása más előadók által. .

A lemezen 13 felvétel van, ahol más - más előadó vette kezelésbe az eredeti felvételeket. Emiatt igazán változatos lett, de azért az elektronika eléggé hangsúlyos mindenkinél. Így igazából nincs három gitár, mint az eredeti zenekari felvételeken. Ami nem baj. Nekem bajom annyi volt, hogy nekem ezek nem igazi BLIEB MODERN számok, hanem tényleg feldolgozások. Jó kis logika  bukfenc. Mi más lenne ugyan? Persze: Akkor minek hallgattad meg? Meg akkor mi a véleményed? A saját kérdésemre a következők a válaszaim. 

Kellett vagy két teljes meghallgatás, hogy elfogadjam, hogy a lemezen nem a német zenekar játszik. Azt hiszem az volt a gond, hogy az eredeti albumot túl sokat hallgattam. Igazából azért van néhány dal, amiben azért beköszön az eredeti szerzemény is. Ennek ellenére, több szám is nagyon tetszik rajta. Még ha úgyis tűnhetett elsőre, hogy fanyalgok. 

A IV Horseman Bitter Smile újra gondolása volt az első ami elkapott, igaz az már harmadik szám a lemezen. Az első kettő talán azért nem, mert az elsőnél nagyon visszajött az eredeti szám az ének miatt, a másodikról meg nem tudom megmondani még miért nem. Ezt követően, amik egyre jobban tetszettek a következő előadók "átgyurmázásai". A Bring Her is post-punk/shoegaze vonalon fogta meg a Portrait, amiben marha jó a női ének és a karcosság.  Promille Gracie egy igazi post-punk dalt rakott bele az albumba. Dobgéppel, gitárral, kicsi nyersességgel. Nekem az igazán jó feldolgozások a vége felé jönnek egyébként. Oké, a The Underground Youth feldolgozása is közel van az eredetihez, de mégis kicsit talán finomabbra vették az Around Yours Arm-t. (No meg persze velük is elfogult vagyok kicsit.) A végén még nagyon tetszett az M!R!M elektronikus synth-wave-el kombinált verziója az Into the Night-nak. Az ezt követő Das Beat Glow-ja meg szerintem nagyobb sláger lehet egy wave buliban, mint az eredeti szám. Nagyon bejött, pedig színtiszta popzene. Aztán ott van a záró NOX - ez nem a magyar popzenekar - zongorás lezárása a Sleep-re. Egyébként nagyon jó záró felvétel. Még pedig azért, mert az első szám közelít az eredeti Bleib Modern számhoz, de haladva a vége felé a zenekarok egyre jobban térnek el azoktól. Ez a dal meg ebben a verzióban teljesen más. De hát ez a lényege egy feldolgozás lemeznek! 

Ez egy igen rövid recenzióra sikerült, de nem tudok többet írni róla. Amennyiben bírod a post-punk, synth-wave, '80-as évek felé visszakacsintó zenéit, akkor ez egy változatos lemez lesz neked. Többedik hallgatásra nekem is tetszett, csak mivel nálam a német banda túl beragadt, nehezebben megy az elvonatkoztatást. Jó hallgatást!

Bandcamp: https://icycoldrecords.bandcamp.com/album/icr123-bleib-modern-2-afraid-2-leave

 

Címkék: Lemezek