BRUNSTEN - Ethyl

(2024. Forbidden Place Records)

bruns.jpgA BRUNSTEN nevű dán trió debütáló lemezéről 2020-ban írtam. Az piszkosul betalálta akkor, majd négy évet kellett várni az új lemezre, ami Államokban működő Forbidden Place Records-nál jelent meg  Lehetséges valaki nagy terjengős írásra számít tőlem megint, de az most nem lesz. Mégpedig azért, mert a srácok se nagyon szaroznak a lemezen. Jó gyorsan rá lehet csúszni, nekem legalábbis sikerült. Merengésre nem sok időd adnak, mert úgy gázoltak át rajtam, hogy csak éppen felemeltem a fejem és már vége volt. 

A lemezen nyolc felvétel van, kicsit "koszos", karcos, dühös és ráadásul  erős energiákat mozgatnak. Az első minimális "fellélegzére" a negyedik számig kellett várni, de már addig "szétrúgták a seggem". Persze negyedik számban a kezdő beetetés után is feszül a basszus, tép a gitár és megjön a düh is. Nehogy már jól érezzem magam! Erős kombinációja ez a noise-rocknak, a punknak meg valami más őrületnek, amit nem tudok nevesíteni. Bár lehet, hogy ez az őrület csak bennem keletkezett hallgatás közben. Gondoltam, csak elfáradnak. Nem jött be! Nem fáradnak! Alig 20 perc az anyag, de egy pillanat leállás nincs a feszültség generálásban és fenntartásban. Olyan a zenéjük, mint egy marha hangosan ketyegő gépezet, amit egyszer felgyorsítanak, majd letakarnak, majd bedugnak valamit a fogaskerekek közé, de az azért működik tovább. Simán megirigyelhetné őket bármelyik hardcore - punk banda is az ereje miatt. Még pedig azért, mert annyi tördelés, daralás és "kiáramlás" van benne, hogy csak kapkodtam a fejem. Ráadásul még okoztak bennem némi belső feszültséget is. Jól van nem is koptatom a billentyűket, mert ha sokat hallgatom egész nap járkálni fogok. Izom állat anyag, a fent sorolt stílusok magjából! Hallgassátok! Húsz perc feszkó belefér! :-)

Meghallgatás itt: https://forbiddenplacerecords.bandcamp.com/album/brunsten-ethyl

Fbook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063186851535

Címkék: Lemezek