TWIN ION ENGINE - Dark Fetish

(2024. Self released)

darkf.jpgA San -Diegoban működő TWIN ION ENGINE egy dark-wave, cold wave duó, ami 2021 óra jelentet meg felvételeket. Szinte folyamatosan dolgoznak valamin. Korábban nem találkoztam a zenéjükkel, a neten való turkálás során akadtam rájuk. Elég ritka az, hogy úgy kezdek el valakiről írni, hogy nem hallgatom meg a teljes lemezt. Most ez történt, mert Eddie Lopez és Lois Angel Martinez duójának új lemezének már az első száma megfogott.

Ezt bevezetőt tegnap írtam, de most már végig ment a lemez is, így kicsit többet írnék róluk. A borító elég ijesztő, de a zene teljesen jól belőhető, nem feltétlenül a kép alapján. A borítókép engem kicsit meglepett amikor jobban megnéztem, mert elég szokatlan. Első ránézésre nem tűnik durvának, aztán jönnek a részletek. De nem a a borító a lényeg. Csak megjegyeztem.

Persze nem kell nagy megfejtés a zenéhez, mert az alapok dobgépről mennek, plusz gitár, basszus ének. Szóval teljesen a török She Past Away és az amcsi Twin Tribe vonala. Viszont nagyon jó dalok lettek, meg kifejezetten tetszik, hogy például a nyitó Distencia spanyol nyelven van. Szerencsére ott vannak a szövegek is, így azok világa is át jön. Vannak kifejezetten erős dalok rajta, mint a nyitó dal a Solstice, a Self Diagnosis vagy a záró Aeonian Prismatic.  Tempóban nem nagy különbségek vannak a dalokba, olyan kicsit hömpölygőek. Nekem tetszik az énekes hangja is, meg hogy valahogy nem hatás vadász az egész, hanem az jön le hogy egy tudatos munka produktumai. Kifejezetten jó, hogy a basszus sok helyen nem azonosan van effektezve, hanem van ahol kicsit kopogósabb, máshol meg a chorus - delay páros erősödik. Tulajdonképpen semmi nem nyom le semmit, de azért a gitár elég hangsúlyos, így a hűvös dobgép hangzást és a basszust eléggé egyensúlyba hozza. No meg persze az ének is tesz egy kicsit ehhez a kicsit depresszív hangulathoz.

A mai dark/cold - wave vonalba illő anyag. Nem mondom hogy nem hallottam még hasonlót, de jó kis hallgatni való aki bírja a stílust. 

Meghallgatás itt: https://tie-music.bandcamp.com/album/dark-fetish

Weboldal: https://www.twinionengine.com/

Címkék: Lemezek