WHIPHOUSE - Demo

(2024. Self released)

whip.jpgEz tényleg rövid lesz. Az atlantai WHIPHOUSE egy öttagú death-rock, goth banda, amelynek ez az a első hivatalos anyaga. Ráadásul 2023 telén alakult, szóval igen csak friss zenekar. A demón öt szám van. Kerestem róluk több infót, de nem nagyon találtam.  Nekem minden szám bejön, mert visszanyúlik a death-rock gyökereihez a megszólalásuk. .

Az egyik, hogy azt hittem elsőre, hogy női ének van benne, de aztán nem tudtam eldönteni. Oké, az ének valami nagyon határozott, érdes, magas, metsző női hangnak tűnik néha, de mégis férfi énekel. A felvételeken baromi jó ez az énekhang. Egyébként a első hallgatásnál már beugrott a korai Christian Death, meg a Virgin Prunes, de inkább az előbbi. Sőt sokszor nagyon bevillant Rozz Williams éneke. Annyira jól hozták nekem azt a világot, hogy nagyjából az jutott eszembe, hogy nem kell itt maszatolni, ez oda van rakva. Persze a régi bandák stílus alapítok, de hiába kis zenekar a Whiphouse nagyon rajta vannak ezen a "szeren".  Baromi jók, egyszerűek a gitárok, plusz az egész mélysége is nagyon beleillik a koncepcióba. Öt szám, de mind sötét, nehéz, megkarcol, lenyom és betemet a maga egyszerűségével. Találtam egy évvel ezelőtti koncert felvételt, de nekem ez nem igazán jó szerintem. Főleg az ének miatt, ami viszont itt nagyon a helyén van. Plusz az énekes nem tudom, hogy csak a show miatt van női cuccokban vagy transznemű. Meg Az említett Rozz Williams azért ezt jobban hozta. Amennyiben ugyanaz a  banda a kinézeten kéne kicsit változtatni, hogy jobban egyben legyen a zenével. De ez tényleg egy nagyon  jó death-rock/goth demo!

Bandcamp: https://whiphouse.bandcamp.com/album/demo

Más infót nem találtam.

Címkék: Lemezek