STATE FAULTS - Clairvoyant

(2019. No Sleep Records)

sf.jpgElőször a  lemeznek a borítója fogott meg és ezért is hallgattam bele a STATE FAULTS új albumába. A Jonny Andrew, Michael Weldon, Jared Wallace californiai triójának a harmadik nagy lemeze a Calirvoyant. Lehetséges, hogy többen is ismerik őket, mert elég szép számú rajongó táboruk van és a napokban éppen Európában koncerteznek. Én viszont eddig nem hallottam róluk, de a borító miatt neki ugrottam, hogy meghallgatom őket.

Az új album 11 szerzeményt tartalmaz, olyan jó félórában és elsőre annyira nem is fogott meg. Jöhet a kérdés: Akkor hogy-hogy írsz róla? Elsőre tényleg nem, mert csak bele - bele ugrottam néhány dalba. Oké, screamo/post-hardcore/mathcore keverék, de ilyet hallottam már. Legközelebb a lejátszómba egy másik lemez helyett került, véletlenül erre nyomtam rá. Furcsáltam is, mert egy teljesen más stílusú zenét vártam, de a szám amire rányomtam, lassan elkezdett "beszívni" és akkor végig is pörgött az album. Elsőre megállapítottam, hogy nem is olyan rossz "kis" post-hc/noise/mathcore/screamo banda. Igaz utóbbi címkét soha sem éreztem korábban igazán őszintének, amiket eddig hallottam. Viszont a STATE FAULTS lemez második hallgatásánál valami olyan "világfájdalom" jött át, hogy egyből megfordult a fejemben: aha, akkor lehet ez a scremo. Nem vagyok túl jó angolból, de a szövegekből amit kiszedtem és az egész énekből átjön egyfajta sötétség és fájdalom. A zenével együtt, pedig olyan egyensúlyt teremt, hogy még az is kijött belőlem, hogy screamo/dark/posthc energikus kavalkádja. 

Az első szám a Dreamcatcher, Pt. II nekem olyan volt, mint a kötelező kör, screamo, post-hc, kicsit hallgatóbarát ének téma, olyan  keménykedő, de divatos, ilyet aztán tényleg hallottam nagyon sokat. Ezután, mintha fellélegezne a zenekar és eszméletlen jó dalok sorakoznak. Ötletes tremoló pedálos gitárok, a gitár témák bontásos részei is baromi jól effektezve, a "tekerős" részek nagyon tekernek. Minden számban találtam a zenében valami olyat, amire felkaptam a fejem. Sokszor egyszerű, de nagyon jól szóló ötletekben és az energiában amit nyomnak kifelé a számokon keresztül. Néhány számban az introk is jól illeszkednek a dalhoz. Az énekes pedig leginkább üvölt, de  mégis van benne valami olyan fájdalom, hogy nekem nagyon hitelesnek tűnik. Valójában nem rugaszkodik el a screamo-tól, annyira, de van ebben egy kis noise-rock, mathcore is még pluszban. Nekem nagyon tetszett ez a lemez, minden szám bejött, kivéve az elsőt valamiért. A kedvencek: Olive Tree, Funeral Teeth, Clairvoyant, Moon Sign Gemini volt elsőre. Összefoglalva: húzós, energikus zene, kicsit borongós szövegekkel, ami ha kevés szöveget is értesz akkor is átjön az énekkel. Hallgassatok bele! 

Címkék: Lemezek