USA NAILS - Life Cinema

(2019.Big Out Records)

lc.jpgA USA NAILS négyesének ez a negyedik teljes nagylemeze. A Daniel Holloway, Gareth Thomas, Mathew Reid, Steven Hodson alkotta angol brigád megint rendesen oda tette magát az új lemezén. A korábbi albumok is rendben voltak, de most ez is nagyon elkapott. Főleg azoknak fog bejönni - de nagyon - , akik a noise-rock/punk határvonalán lévő bandákat szeretik. Mondjuk nekem Ők inkább noise-rock zenekar. Legalábbis ez a lemez totálisan az. Az album 12 számot tartalmaz és egytől - egyig remek darabok.

Igazából nagyon egyszerű belőni, mert körülbelül az amerikai Pissed Jeans-el állítható a zajossága talán  párhuzamba, de azért nagyrészt nem húzható rá az angol srácok zenéjére. Mégpedig azért nem, mert a LIFE CIMEMA számai sokkal zaklatottabbak és nekem valamiért feszesebbek is - pedig az amcsik is azok -, plusz kicsit tisztább is a megszólalásuk és nekem ez is nagyon bejön. A basszusgitár ahol kell kicsit "elkentebb", ahol meg nagyon kell ott meg döngöl, nyom, dörren. A gitár nagyon izgalmas benne, mert nincs túlvezérelve és túljátszva sem. Pont úgy szól ahogy kell, de váltakoznak a számokban a témák és ezek nem szimplán egy torzítóba való beletaposástól működnek. Ahogy a gitárhangzások sem pusztán a pedálhasználattól ütnek be, hanem attól, hogy vannak benne nagyon egyszerű, de iszonyatosan izgalmas ötletek, hangkavalkádok.

usan.jpg

Ha már említettem a Pissed Jeans-t, akkor még megemlítem a az Unsane-t is, de csak azért, hogy jelezzem azt, hogy a USA NAILS megszólalása leginkább a két zenekar között van és ettől szerintem néhányatoknak könnyebb is lesz befogadni. Nem annyira zajos, mint a PJ  és nem is annyira vastag, mint az UNSANE, de bennem semmilyen hiány érzet nem maradt. Az ének is kifejezetten tetszik, mert nagyon jól használják, ezért nem nyomja le a zenét és pont ott engednek teret neki ahol kell és pont annyira "idegbeteg", hogy élvezhető maradjon. Érdekes, hogy nincs benne "daralás", rohadt gyors, veszett tempózás de mégis lüktet az egész és kellő düh is van a dalokban. Ez most tényleg nem lett egy hosszú írás, mert most befejezem. A USA NAILS Anglia egyik legjobb mai noise-rock zenekara szerintem, amit mostanában hallottam és ismerek. Nem szélsőséges, hallgatható, mondanivalója van, de mégis noise-rock és különc is. Mindenképpen füleljetek bele. 

Meghallgatás itt: https://usanails.bandcamp.com/album/life-cinema

Fbook: https://www.facebook.com/usanailsband/

Címkék: Lemezek