WHAT'S YOUR DAMAGE? - What's Your Damage?

(2020. ZAP Records)

whatsyour.jpgTiltakozom néha a nosztalgiázás ellen, de azért mindig sikerül olyan bandákba belefutni, akik visszahajítanak a '80-as évekbe. A chicagói WHAT'S YOUR DAMAGE? pont ilyen banda. A négyes fogatot, Quinn - ének, Sean - basszus, Wiley - dob és Bob - gitár alkotja. Becímkézték magukat post-punknak, new - wave-nek, de a stílus megjelölésük ezek közül nekem egyik sem, de ami közelebb áll a valósághoz...


Leginkább az old-school-punk-rock/post-punk stílus meghatározásuk fedi szerintem a valóságot. Az egész banda megszólása és hangulata is az, de nem a romboló fajtából való. Sőt kifejezetten jól hallgatható és Quinn kissé nyers, vagány csajos, ösztönös hangja még jól is áll az egész zenekarnak. Tényleg úgy szólnak a hangszerek, mint a '80-as években felvett punk lemezeken. Én egyébként post-punkot mondjuk az Exit című szám szinti elejében találtam, meg néha feltűnik egy - egy szinit dallam, amik egyébként nem túl hangsúlyosak. Inkább punk megszólalás ez egy az egyben! A lemezen egyébként nyolc szám van és nem éri el a negyed órát a játékideje. Koszosan puffan a pergő, "kormol" a basszus, minimalista a gitár dallam és kicsit flegma az ének. Engem szórakoztatott, doboltam a lábammal néha közben, dobáltam volna a hajam, ha lenne, ezért másnak iderángásnak tűnhetett, amikor a tömegközlekedésen néha mozgott kicsit jobbra - balra a fejem.

Kellemesen hallgatható, rövid punk cuccocska! A lenti videó, meg szintén csak egy '80-as tini filmből van összevágva.

Letölthető innen: https://whatsyourdamage.bandcamp.com/

Fbook: https://www.facebook.com/whatsyourdamagechicago/

 

 

Címkék: Lemezek