CLUB LOCK - Precious Metal

(2021. Self Released)

cllub.jpg

 

Persze, talán túl korai még azt mondani, hogy idei kiadvány, pedig ez az. Igaz, a felvételek 2020 augusztusában készültek és 2020 szeptemberében lettek keverve. A CLUB LOCK egy ausztrál duó, amelynek az első teljes lemeze a Precious Metal. Ami nekem egy kis frissítő "szellemidézés", amit mindjárt ki is fejtek, hogy miért. 

 A zenekart Jolan Lisle - basszusgitár és Rowan Tedge dobos alkotja, amire már utalhat a borító is. A lemezen 11 saját szerzemény van, meg a egy Sonic Youth feldolgozás a Mildred Pierce című dalé. Nagyon energikus anyag lett, faszán torzított basszussal, meg tempós dobtémákkal. Döngöl, túr, ahol kell szakít, de nincsenek "szétjátszva" vagy "szétverve" a számok. Van benne egy fajta fegyelmezettség, ami megmutatja, hogy ki van ez találva. Szóval, nem csak a vakvilágba ütögetnek, "kormolnak". Nekem az egyik '90-es évekbeli nagy kedvencemet az amerikai SABOT-ot juttatta eszembe, annyi különbséggel, hogy a Sabot-ban volt ének. Végig az járt a fejemben, hogy milyen régen hallgattam és elő kellene venni. Ezután a Precious Metal harmadik - negyedik hallgatásra, már csak az jutott eszembe, hogy frankó banda ez  a Club Lock, így ahogyan van. Persze a punk, meg  a noise-rock közzé raknám, mert mindkettő remekül megjelenik benne. Oké, a punk felől, halad a noise-rock felé. Ugyanakkor a számok elég rövidek, lehet érdemes lenne egy-két szerzeményt össze fésülniük, mert szerintem simán adná magát a dolog. Persze, innen könnyű okoskodni. 

Agyalgattam, hogy emelgetek ki számokat, de a sokadig hallgatásnál, csak vitt magával az egész. Tök jól egyben van a dob - basszus duó! Pont olyan hosszú a kicsit több mint 30 percével, hogy ne váljon unalmassá.

Lesz szerintem bőven köztetek, akinek tetszeni fog!

Bandcamp: https://clublock.bandcamp.com/album/precious-metal

Fbook: https://www.facebook.com/cclublockk

Címkék: Lemezek