JUTTA SAMBONA - ютта замбона

(2021. Sierpien Records

js.jpg

Szibériában tevékenykedő zenekarról még sohasem írtam. A JUTTA SAMBONA, pedig ott működik a Barnaul nevű hatszáz ezres városban. Hozzám pedig úgy jutott el, hogy a szentpéterváti Sierpien Records oldalára tévedve megtetszett a borító, meg azt hittem, hogy valami női előadó lemeze lesz. Ami természetesen nem lett, ettől függetlenül gyorsan végig ment a nagyjából negyedórás anyag, úgy háromszor egymás után. Mit lehet írni egy olyan zenekaról, amiről szinte nulla infót találtam? Nagyjából ennyit.

 A JUTTA SAMBONA egy cold-wave, post-punk darkos zenekar, ahol a zene alapjai a '80-as évek dobgép hangjai, a gitárok dark-wave-es, csilingelős, jól megjegyezhető és követhető  dallamokból állnak.  Néhol megidézve, a régebbi The Cure-t, meg nekem néha a The Smiths gitárjait, de szerintem másnak, meg másokat fognak előhozni. Az ének az előzetes gondolataim helyett férfihang és orosz nyelven van, de nagyon illik a számok hangulatához. A névvel azonos című demó az első anyaga a csapatnak, ami fizikai formátumként csak CDr-en, és kazettán jelent meg. Öt szám, egységesen hűvös, de emészthető hangulattal. Post-punk, dark rajongók nem fognak szerintem benne csalódni.

Még ennyit, hogy a Sierpien Records oldalán érdemes a cold-wave, post-punk rajongóknak nézelődni, akiket nem zavar az orosz nyelv, mert jó oroszországi bandákat lehet találni, olyanokat, mint a Factor Pressure, Morwan vagy a  Holidniy Zvonok.

Bandcamp: https://sierpienrecords.bandcamp.com/album/jutta-sambona

Sierben Records BC: https://sierpienrecords.bandcamp.com/

Címkék: Lemezek