CULTURE TOURIST - Culture Tourist

(2021. Self Released)

coturist.jpg

 

Már napok óta nézegettem, hogy meghallgatom a kaliforniai Chico-ban működő CULTURE TOURIST debütáló lemezét. A banda 2018 körül alakulhatott, mert az első demójuk 2019 októberében jelent meg. Aminek tagjai: Mitch - ének, Max - dobok és Ben - basszus, vokál. Sikerült egy igazán nyers, egyáltalán nem steril és tiszta punk/hardcore anyagot összerakni. Aminek vannak gyerek betegsége, de az biztos, hogy a Do It Yourself jegyében készült.

 

 

A lemezen hét szám van, a kezdő Sefty Labe-ben van megbicsaklás, de valahogy rántott magával, hogy tovább hallgassam. A hangzás igazi garázs - nem a stílus értem ezalatt, hanem a megszólalást -, ami miatt simán elnézhetők a hibák. A második Mouth elején nekem bevillant a Black Flag, meg Rollins hangja is, bár azért ők nem annyira testesek. A hármas Culture Tourist-ban is ugyanazt a punk lendületet tolják, bár ez az egész lemezről elmondható ez DIY punk érzés. A négyes Gimp-ben vastag basszus szól, marha brutál és őszinte a háttér vokállal erősítve. A négyes számban kicsit visszavesznek, de az ének megmarad a nyers erőben, a gitár azért néha megbicsaklik, de nekem bejött, mert valahogy ettől is hiteles. Egyébként a felvételekben van némi túlvezéreltség, recseges amit hallatszik, hogy próbáltak kompenzálni a maszterelésnél. De ám legyen! A hatos Wither megint csak visszatér tempóba és dühbe, ez pedig nagyon felidézi a '90-as évek elei amerikai punk színteret szerintem. Hangzásban, meg úgy nagyjából mindenben. Az utolsó Kids is teljesen rendben van, mert ebből is dől az őszinteség. Nekem bejött, mert érződik, hogy nem mű a cucc. Persze egy jó technikai ember, hangmérnök nem lenne rossz, ha kezelésbe venné a srácokat. Remélem van bennük még fejődés! A szövegekben meg érdemes belenézni, mert szerintem jók, zaklatottak, de nem direktek. Punk is...

Meghallgatás, letöltés itt: https://culturetourist.bandcamp.com/releases

 

Címkék: Lemezek