DUCTAPE - Live At Radyo Modyan

(2021. SwissDarkNights Label)

duclive.jpg

A post-punk, dark-wave vonalban idén, a török DUCTAPE megtalálása a legnagyobb felfedezés volt számomra. A debütáló nagy lemez a Labirent-et rommá hallgattam. Csak valahogy most figyeltem fel rá, hogy májusban kijött ez a koncert lemez. Lelkes is lettem és gyorsan megrendeltem (megjelenés június végén -  a szerk.) CD-n a svájci kiadótól, ami hozta magával, hogy digitálisan is "leránthattam". 

 

 A lemezen 10 dal van, amit élőben játszott a zenekar. A török rádió adó, a Radyo Modyan stúdiójában játszották fel és rögzítették a teljes koncertanyagot. Çağla Güleray - ének, szövegek és Furkan Güleray - zeneszerző duója, itt kiegészült Birkan Basören dobossal. A fellépés elődlegesen a Labirent számaira épül, az első három számos anyagról van egy szám és a Wodden Girl az azonos című single-ről.  Plusz számként, legalábbis ami nekem ismeretlen csak egy török nyelvű  dal van nyitányként beépítve. Nagyon egységes és nagyon jó elő felvétel. Főleg azért, mert ilyen körülmények között is hozzák azt, ami a lemezen átjött nekem. Talán kicsit még borongósabb és sötétebb is, mint a stúdióban rögzített, kevert dalok. Ez a hangulati ködösség a számsorrend variálásának is köszönhető. Itt van dobos is, de nem dobfelszereléses dobköröket kell elképzelni, hanem elektromos dobot, ami picit ad is hozzá a megszólalás dinamikájához. Nekem nagyon bejött az egész Live At Radyo Modyan, az elejétől a végéig.  Plusz jó felkészülés a már készülőben lévő új lemezre.

Meghallgatás itt: https://ductape.bandcamp.com/album/live-at-radyo-modyan

CD rendelés itt: https://ductape.bandcamp.com/album/live-at-radyo-modyan

A posta kissé megdrágítja a rendelést, de jön a letöltő link vele, meg ez egy 500 példányos limitált verziójú kiadvány. Csodálkoznék, ha a DUCTAPE-nek nem lenne tovább, feljebb a műfajban!

 

Címkék: Lemezek