ALPHA STRATEGY - Staple My Hand to Yours

(2023. Self Released)

as.jpgAz akkor még teljesen kanadai ALPHA STRATEGY 2018-as The Gurgier lemezéről írtam egy recenziót. Aztán 2022-ig elég nagy csend volt a zenekar körül. Ami azt hiszem annak köszönhető, hogy volt némi székhely változás. Még pedig az abban formában, hogy Rory Hinchey énekes Európában ragadt. Egész pontosan Prágában és ott épített újjá a zenekart cseh zenészekkel. Gőzöm nincs hogy hogyan csinálta, mert sikerült újabb három "őrültet" találni aki ilyen zenét akart játszani. Ez nem hiszem hogy túl könnyű lehetett.  Sikerült. Bevallom nekem a The Gurgier az egyik kedvencem volt akkor, meg most újra meghallgattam és még mindig nagyon rendben van. Szóval magas volt nálam a léc, de az új négyszámos kicsit rövidke Staple My Hand to Yours is megtalált. 

A  zenekar jelenleg felállása: Rory Hinchey - ének, Martin Doležal - gitár, Filip Miškařík - dobok és Ondřej Červený - basszus. Nem tudom mennyi időbe került megtalálni az új tagokat, de a cseh srácok nagyon érzik a noise-rockot, meg Rory-t is az biztos. Mert hogy ez a lemez az, noise-rock hiába írták alá, hogy post-punk. Ráadásul a karcosabb fajtából. Igen, kicsit másképp szól mint a korábbi nagylemez, de vannak öblös basszusok, meg jó kis vágó gitárok benne. Valahogy nekem talán nyersebb, feszesebb a megszólalás, mint a korábbi lemezen. Ami nem azt jelenti, hogy az előző gyengébb lett volna. Talán az a jó szó, hogy ezek a dalok zsigeribbek, mert néha egész nyugtalanító ahogy "becsapódnak" a hangok a hallgató fülébe. Persze ehhez jó sokat hozzá tesz Rory éneke, ami azért rendesen növeli a feszültség faktort. Ugyan rövid az EP, de marha hatásos, mert azért csak előkaptam még napok múlva is egy hallgatásra. A cseh srácok tuti ki vannak művelve a tengerentúli noise-rockból, de azért adnak mellé egy adag európai underground/punk/noise vonalat. Főleg a gitártémák dobják ezt oda azzal, hogy nem kiszámíthatók, meg nem is mindig riffek, meg... Szokatlanok, megzavarók, de izgalmasak. Akár hogy ragozom ez nem egyszerű, könnyed anyag, de feszes, energikus, kicsit őrült noise-rock kanadai - cseh koprodukcióban. A műfaj kedvelői szerintem simán "rácsavarodhatnak". Direkt nem írtam az elejére de: a lemez Steve Albini Electrical Audio stúdiójában készült. Azt hiszem van akinek ez a név elég jó ajánlólevél a hangzás ügyében. 

Sajnos a júliusi budapesti koncertről lemaradtam, de a következőt nem hagyom ki! 

Meghallgatás itt: https://alphastrategy.bandcamp.com/album/staple-my-hand-to-yours

Fbook: https://www.facebook.com/AlphaStrategy

Címkék: Lemezek