DEATH CULT - Paradise Now

(2024. Beggars Banquet Records)

cult.jpgAzt hiszem jó sok mindenkinek megvan az angol The Cult, a viszont nem biztos, hogy az előd zenekarok, mint a DEATH CULT vagy Southern Death Cult is beugrik. Akinek igen, attól  elnézést! Az viszont 100%,  hogy a goth-rock vonalon mozgók nagyon is tudják ezt az infót. Nagyon jó dalokat írtak és színpadi showkat csináltak. Legalábbis én mindig imádtam az utóbbi két felállást (is). Sőt, leginkább mindig is azt. A DEATH CULT végül is  a The Cult-ban együtt mozgó páros Bill Duffy és Ian Astbury első közös munkája volt. Csak félve jegyzem meg, hogy a magyar ismertebb dark-wave zenekarokra, mint az F.O.System jelentős hatást gyakorolt a két korai formáció (is), meg csapjuk ide azért a The Cult Dreamtime-ját is. Gondolom furcsa ez a nosztalgiázás, de végül is nem csak nosztalgiázás, de mégis csak. A lényeg!

Tavaly a nevezett formáció adott néhány koncertet Angliában és az Egyesült Államokban legnagyobb meglepetésre, ami igen csak sikeres volt. Megjelent egy  kis lemez két új dallal, a közelmúltban meg kijött a Paradise Now. Elsőre örültem, hogy: "Uhh, új nagy lemez.". A cím kicsit megtévesztő volt. Igazából nem új lemez, hanem az eredeti EP (1983) és a single-ök egyesítése után kiadott és újra maszterelt anyag jelent meg vinylen. Ennek a gyűjteménynek egy CD megjelenése volt már 1998-ban. Egyébként nekem tetszik, mert valahogy feszesebben szól, mint az eredeti anyag, Az is tök jó, hogy egyben vannak a számok, viszont azt sajnálom, hogy a két tavaly felvett új dal nincs rajta. Én nagyon szeretem  az eredeti EP-t is, de ezt is élveztem. A Southern Death Cult-t lemezt is sikerült vinylen beszerezzem és azt hiszem ezt is befogom. Nagyon jó kortanulmány ahhoz, hogy akár a mai goth-rockot is értelmezze aki nem hallotta őket korábban. Főleg azért, mert a The Cult biztos megvan,  de a DEATH CULT egy más érzés, más hangzás, más "varázslás". Érdemes belefogni, ha nem hallottad még!

Megrendelés: MG Records, Neon Music, külföldről nem érdemes, ha a postát nem tudod megspórolni.

 

 

Címkék: Lemezek