2016.08. 14. Bécs - Neurosis (Usa), Ufomammut (It), Tesa (Lat)

Az idén 30 éves születésnapját ülő NEUROSIS újra Bécsben játszott, amire természetesen útra is keltünk. Nem fogok hosszú ömlengős beszámolót írni, mert egyrészt elfogult vagyok, másrészt meg nem is tudom ragozni a dolgokat.

Az első előzenekar a lettországi Rigából a TESA volt, ami nekem nagyon tetszett. Tudom, hogy játszottak már Budapesten, de én nem ismertem. A trió olyan post-metalt játszik, ami ugyan közel van megszólalásban a Neurosishoz, de tele van nagyon elszállt részekkel és izgalmas is. Valahogy az egész fellépés nagyon energikus, feszes, de egyben mély is volt. Tetszett.

https://tesa.bandcamp.com/

p1060251.JPG

Az Ufomammutot többször láttam már. Tudom, hogy megleszek kövezve érte, de engem valamiért nem fog meg. Egyszerűen valahogy nem bírok ráhangolódni. A vetítés és a hangzás tetszett és a közönség nagyobb részének az egész koncert, de engem nem érint meg az olasz zenekar. Ezután hülyén hangzik, de ennek ellenére érdemes bele hallgatni mindenkinek, mert gyaníthatóan ebben az esetben a többségnek van igaza velem szemben.

http://www.ufomammut.com/

A NEUROSIS-t többször, több helyszínen láttam már és mindig nagyon erős hatással volt rám. A koncert 1 óra 30 perce ismét berántott egy olyan világba, ahol a külső és a belső szellemi erők is beindulhatnak, a zenéjük és annak hatására, kizárva mindent. Nem csak a felületes szemlélődés határozza meg bennem ilyenkor az élményt, hanem teljesen fel is kavar. Bármikor láttam Őket, mindig kikapcsolt az időérzékem ahogyan most is, mert az atmoszféra és az energia teljesen átveszi felettem az uralmat. A Scott Kelly, Steve von Till. Jason Roeder, Noah Landis, Dave Edwardson ötös fogat egyszerűen nem tud hibázni. Biztosan benne van a 30 év rutin is, de valami más is működik közöttük és az egész zenekarban együtt, ami közönséget is elkapja. A mostani koncerten is leginkább különböző lemezeik erősebb dalait vonultatták fel. Köztük a szeptember 23-án megjelenő új album két felvételét, a régebbiek közül olyanokat, mint a Lost, Locust Star, At the Well. (A setlistet iderakom a végére.)  Most jön az elfogultság: az elsőtől az utolsó percig élveztem a koncertet. Bántam volna, ha kihagyom! Mást nem tudok róla írni, mert csak nagy szavak lennének, mert még mindig hatása alatt vagyok, ha rá gondolok.

Setlist - számcím, lemez: Times of Grace (Times of Grace 1999.), Given to Rising (Given to Rising 2007.), Bending Light ( Fires Within Fires 2016.), Lost (Enemy of the Sun 1993.), Takeahnase (Souls at Zero 1992.), Locust Star (Through Silver In Blood 1996.), Broken Ground (Fires within Fires 2016.), At the Well (Honor Found In Decay 2012.), Stones From the Sky (A Sun That Never Sets 2001.)

http://www.neurosis.com/

Egy vaskosabb írás másik szerzőtől a koncertről a rockstation.blog.hu-n!

 p1060278.JPG

p1060284.JPG

p1060291.JPG

p1060294.JPG

Köszi a feltöltőnek a videót!

Címkék: Beszámolók